Visar inlägg med etikett sundsvall. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sundsvall. Visa alla inlägg

torsdag 29 september 2011

Ogjort ärende

Lika lång väg tillbaka...

Igår åkte jag hela vägen upp till Sundsvall, helt i onödan. När jag kom fram visade det sig att mitt möte var avbokat på grund av sjukdom. Snopet! Men jag fick en hel del gjort på vägen upp. Dessutom fick jag till lite spontanmöten när jag ändå hade vägarna förbi.

Nu ska jag flänga ner hela vägen till Eskilstuna! Där ska jag bygga en utställning, käka middag och kasta mig i sängen! Så får det bli!

Kali nichta! (Så småningom...)

lördag 14 maj 2011

Snurrigt!

Jag klarade mig nog lindrigt, i alla fall...

Jobbade undan lite i Sundsvall, men kom iväg lite för sent. Jag körde som en galning hela vägen hem. Bara en snabb kisspaus, på två minuter, längs vägen. Naturligtvis hamnade jag i jätteköer från Kista och in till stan. Och jag som skulle hämta sonen i skolan!? Frun jobbar kväll, så hon kunde inte heller. Tack och lov för grannfrun med son som räddade hela situationen. De hämtade sonen och gick och tog en "fredagsmysfika". Det är bra med goda grannar! Så är det!

När jag kom hem var jag helt sönderstressad. Men sonen och kompisen hade haft hur kul som helst. Grannfrun bjöd på lite vin och jag lugnade ner mig. Fredagskänslan började infinna sig!

Sedan gick jag och sonen ner till oss och lagade middag. Vi hann koppla av lite framför TVn, men sonen somnade redan efter tio minuter av "Så ska det låta"... Fredagstrött!

Fredagen den 13e? Hur gick det med den? Ja, det var ju långa bilköer! Och sedan försvann en massa inlägg från bloggen! Det var väl den fredagsotur jag drabbades av. Det får man säga var lindrigt! Dessutom har alla inläggen kommit tillbaka!? Mysko!

Trevlig helg!

torsdag 24 mars 2011

Längre än vanligt...

... kan det ju kännas som ibland...

Vaknade alldeles för tidigt i Sundsvall. Packa, frukost, checka ut och jobba. Först jobba lite i Sundsvall och sedan vidare till Hudiksvall. Sedan köra så snabbt som möjligt ut på E4an och hem till Stockholm. Jag skulle nämligen hämta sonen i skolan och ta honom till fotbollsträningen.

Naturligtvis fastande jag i bilköer ända från Kista och in till Norrtull och vidare genom hela Klarastrandsleden och Söderleden. Jag hann dock i sista minuten. Sonen fick trycka i sig en macka medan vi sprang till träningen. Sedan satt jag och möglade i det svettiga omklädningsrummet, tillsammans med andra uttråkade föräldrar, medan sonen tränade.

Nu började jag känna mig trött och sliten efter att ha jobbat två dygn i sträck och sedan kört som en biltjuv ända från västernorrland, utan en enda kisspaus. Nu skulle vi hem, fixa middag och bara koppla av. Jag ville bara slänga mig i schäslongen, ta av mig strumporna och koppla av framför TVn. Puh!

Men, se det gick inte! Frun hade bjudit in vänninor på något sorts inredningsparty. Allt var piffigt värre hemma och någon liten säljare stod där och sålde fula lampor och avskyvärda ljuslyktor. Hela hemmet var invaderat!

Mitt uppdrag för kvällen var att hålla mig borta, hålla mig tyst och få sonen att hålla sig borta och hålla sig tyst. I uppdraget fanns även att få katten Morris att hålla sig borta och hålla sig tyst. Så jag spenderade kvällen med att fixa lite uppvärmd mat till mig och sonen, samtidigt som jag försökte få Morris att stanna i köket med hjälp av en laserpekare. Efter maten fick jag tvinga kvar sonen i köket med hjälp av kortspel samtidigt som jag fortsatte att vifta med laserpekaren för att få kattfan att inte störa tjejträffen...

Nu är jag både trött och sur!

onsdag 23 mars 2011

Hiss

Eeeeh!? Hur var det nu...?

Jag står längst ner under den enorma jättekolossbyggnad som är Sundsvalls Sjukhus. Huset är över en kilometer långt och har en massa hissar, trappor och korridorer i ett oändligt rutnät. Här nere i underjorden ligger det jättelika parkeringsgaraget. Jag ska ta en av alla hundratals hissar upp till stället där jag ska jobba idag.

Hur var det nu? Om jag ska åka uppåt ett par våningar? Vilken knapp ska jag chansa på? "Ole, dole, doff..."

tisdag 22 mars 2011

Norrland igen...

Mitt tillfälliga hem...

Idag var det rörigt på jobbet! Arbetsuppgifterna tog aldrig slut och jag som hade flera timmars bilkörning framför mig.

Så småningom blev bilen fulllastad. Jag fick till och med fälla baksätet för att få plats med allt. Sedan körde jag norrut, bort från Stockholms rusningstrafik och ut på E4:an. Det fick bli ett snabbt stopp för middag och kisspaus på "Gävle Bro" och sedan iväg igen. Nu har jag precis kommit fram till hotellet i Sundsvall. Jag har checkat in, packat upp och förberett morgondagens arbete.

Dags för en kopp te och sedan sova. Det är en lång dag imorgon! Kali nichta!

måndag 21 mars 2011

Tillbaka

Semestern är slut...

Första arbetsdagen efter semestern! Jag brukar inte drabbas av måndagsångest, men idag kom den! Huvva! Mailhögar på datorn, röstbrevlådan full med meddelanden och en massa inbokade besök. Puh!

Dagen gick fort! Imorgon drar jag uppåt i landet! Sundsvall ett par dagar! Kanske tar jag med mig skidorna och åker lite i backen som ligger mitt i stan!? Det blir ju lite som ett "återfall"...

Ja, ja, jag får jobba ikapp när jag sitter ensam på mitt hotellrum de närmaste dagarna! Så får det bli!

söndag 6 mars 2011

Efteranalys

Men vad f-n hände!?

Dagen tillbringades ute i solen. Promenad på stan med lille tappre sonen. Fortfarande lite svag och trasslig efter feberveckan. Vi tog tunnelbanan till city. Det är ett äventyr då vi aldrig åker kommunalt. Promenerade lite och gjorde många stopp då benen blev lite darriga på den lilla. Vi tog en fika på Teatercaféet i Kulturhuset. Har satt vi och såg ut över folkvimlet på Sergelstorg samtidigt som vi tog varsin semla.

Därefter promenad ner till Kungsträdgården. Här var det något sportlovsjippo på gång. Vi spelade lite fotbollsspel, såg en trolleriuppvisning och hann med att ta en liten lunch. Sedan tog vi bussen hem. Det var ett äventyr det med, tyckte sonen. Vi kanske åker lite för mycket bil!?

Sedan hem och börja pyssla inför kvällens begivenhet. Inhandling av mat, förbereda spotifylistor, lägga strategier, föranalysera. Allt inför melodifestivalen och "Andra chansen" i Sundsvall. Middag och vin med bästa grannarna och sedan var det dags!

Men vad fan hände!? De bästa låtarna som borde gå vidare var tvungna att duellera mot varandra. Ingen av dem gick vidare till final! Skandal! Ja, ja det är väl så att svenska folket är idioter! I alla fall alla som inte tycker som jag! Så är det!




Borde ha gott vidare...





Den här borde också gått vidare...



Faktiskt en riktigt rolig och bra låt!?

måndag 6 december 2010

Jämtland

Frösön och Oviksfjällen...

På söndagen jobbade jag i Östersund. Jag var på ett möte ute på Frösön. De bjöds på julbord, men jag sörplade bara lite te. Det var lite trist, men jag måste beundra mig själv för mig starka karaktär och vilja. Jag kunde ju lika gärna börjat käka all den där goda julmaten, fått tarmvred och lämnat mötet i ambulans. Det skulle folk minnas... Min farmor är ju faktiskt född på Frösön. Hon har ju varit död sedan länge. Men faktum var att jag träffade en kvinna som bott granne med mina släktingar på farmors sida. Liten värld, vad!? Så jag hann med lite släktforskning och känner att jag måste ringa och stämma av med faster.

Vinterdagen var fantastiskt vacker, rent av sagolikt vacker! Och jämtarna är så himla trevliga! Jag gillar att åka runt i landet och träffa en massa trevliga människor. Det är också kul att alla landskap har sin egen karaktär i lynne och fason. Sverige är verkligen ett avlångt land!

Mötet drog ut på tiden då vi kom igång med allsång och sjöng alla julsånger. Jag kom iväg alldeles för sent och kom fram till Sundsvall mycket sent på kvällen. Tog lite soppa och stupade i säng direkt. Skönt att sova i ett riktigt hotellrum, där man kan dricka kranvatten.

Idag var det ett tidigt möte i Sundsvall. Sedan kom jag på att jag inte hunnit färdigt med rapporten som skulle skickats in i fredags. Jag gjorde det sista i bilen. Tack gode gud för dieselvärmare! Sedan var det "sulan i botten" för att hinna hem i tid till hämtning i skolan. Jag körde nonstop sånär på en två minuters kiss- och soppapaus någonstans utanför Gävle. (Alltså soppa till mig inte tanka bilen...)

Borta bra, men hemma bäst! Nu är det dags för sängen... Natti, natti!

söndag 5 december 2010

Vatten...

Livets dryck...

Klockan är jättesent och jag har precis kommit till hotellet i Sundsvall. Innan jag ens tog av mig ytterkläderna gick jag in i badrummet och slukade två glas vatten. Tänk att man kan sakna kranvatten så efter ett dygn i parasitstaden Östersund!?

Bilresan var slingrig, hal och en massa besvärlig "snörök" som gjorde mig stundtals blind. De nya glasögonen sköter sig och mörkerkörning går bättre än tidigare. Men man blir trött!

Jag är trött! Mer kommer imorgon! Kali nichta!

tisdag 2 november 2010

Sundsvall




Sundsvall by night...


Fortfarande ute på vägarna och jobbar. Efter Gävleborg kommer Västernorrland. Sundsvall är mörkt, kallt och regnigt. Det behövs snart lite julbelysning för att lysa upp tillvaron!

Sitter just nu på hotellet och har faktiskt hunnit jobba undan det mesta. Skönt!

Nu dags för en rask promenad och sedan köpa lite mat och ta med upp på rummet. När man bor på hotell kan man äta middag i sängen framför TVn. Lite lyxigt! Om man inte har några större pretentioner. Och det har inte jag!

Natti, natti!

måndag 1 november 2010

Gavloe? Gävloa? Gävle!



Här bor jag...


Vaknade med sonen sovande bredvid mig och en liten Morris spinnande på min kudde. Mysigt! Det hade naturligtvis varit mysigare om frun legat bredvid mig, men hon började jobba redan i ottan så hon var redan på jobbet...

Full rulle på jobbet idag. Värre än vanligt, faktiskt! Men det gick bra ändå... Sedan in en sväng till kontoret och packa bilen med en massa material och en utställning. Nu är jag i Gävle! Staden som alltid doftar! Antingen "himmel" eller "helvete". Himmen är om vinden ligger från Gevalias kaffterosteri. Helvete om vinden ligger från Skutskärsverken. Det luktar nämligen skit! Jag lärde mig redan i skolan att "sulfit luktar skit, sulfat luktar mat". Skutskär är sulfit! Och just nu luktar Gävle skit...

Jag bor på hotell! Jag har blivit inkvarterad på ett handikapprum. Dörrarna är extra breda, toaletten är förhöjd, det finns larmknappar överallt. Men det bästa av allt är sängen! Den är "höjd-och-sänkbar". Just nu är jag högt uppe... men åker ner.... hejja! Sedan kan man höja huvudet och benen. Nu ligger/sitter jag i "hjärtsängsläge", men nu ligger jag med huvudet ner och benen upp, hepp, nu är huvudet upp och benen upp!? Hoppla, vad kul!

Det är väl så kul man kan ha i Gävle!? Imorgon drar jag till Sundsvall! Kali nichta!

fredag 26 mars 2010

Vår!!


Årets första snödroppar! Växer vid Årstaviken, nedanför Eriksdal.


Nu är det banne mig officiellt! Våren är här! HURRA!! Meddelas endast på detta sätt!

Idag lämnade jag sonen på dagis. Lite struligt blev det eftersom hela avdelningen hade försvunnit ut, utan att meddela någon var de befann sig. Hur som helst så hittade vi hela gänget efter en avklädning av ytterkläder, en påklädning av ytterkläderna igen, språngmarch till granngården och en språngmarch till gräsplanen vid kajen. Det var där vi hittade dem. En del föräldrar var skitsura, men jag tog det lugnt. Det hade jag nog inte gjort om jag hade haft det bråttom och felparkerat bilen för att springa in på dagis, vilket är fallet vissa mornar.

När jag skulle gå mötte jag frun, som var på väg ut på sin dagliga "powerwalk", det som jag föredrar att kalla för "promenad". Eftersom vi inte setts på hela veckan och hon jobbar ikväll och hela helgen så struntade jag i mitt arbete för ett ögonblick och hängde med henne på promenaden.

En bra start på fredagen! Nu ska jag jobba undan allt som blivit liggande medan jag var uppe i Sundsvall! Ha en bra dag!

torsdag 25 mars 2010

Det fina folket


Nu vet jag vad det fina folket roar sig med! De går på casino! Där går de runt mellan spelborden och kastar lite spelmarker här och där. Undrar om de tycker det är kul att kasta bort sina pengar? Jag borde haft med mig en insamlingsbössa från Röda Korset. De kunde väl kasta i lite spelmarker där också?

Igår hade vi kursmiddag på utbildningen i Sundsvall. I staden finns ett av landets statliga Casino Cosmopol. Jag har aldrig varit på casino i Sverige. Jag är inte så intresserad av spel...

När vi bodde på Korfu så fanns där ett internationellt casino. Casinot där är mycket berömt bland jetsetfolket nere på kontinenten. Man har även spelat in några rafflande scener i en James Bondfilm på casinot. Efter den filminspelningen skaffade sig Roger Moore ett hus på ön. Och har man tur så kan man möta Roger bland spelborden. Fruns, dåvarande flickvännens, familj var på besök. De ville gärna besöka det berömda casinot. Så vi packade in sällskapet i bilen och åkte dit. Man löste någon sorts entrébiljett och gick in bland spelborden. Det fiffiga var att man fick lite drinkkuponger när man gick in. Sällskapet satte mig i baren, medan de gick för att spela. Jag började beställa in gin & tonic och mådde toppen.

Gin & tonic är en toppendrink när man befinner mig i ett varmt land. Fungerar dock inte lika bra hemma. Dessutom satt jag och njöt av den sköna aircondition som fanns i lokalen. Aircondition hade vi varken i bostaden eller på kontoret. Lyxigt! Sval drink och aircondition uppskattas när man bor och arbetar i en konstant värmebölja. Sällskapet visste att jag inte gillar att spela, så för att själva kunna spela lite längre började de portionera ut sina drinkbiljetter till mig. Vilken trevlig kväll jag hade! Och vad jag var seg morgonen efter. På den tiden var jag destinationschef och var tvungen att se lite extra pigg och alert ut inför de övriga reseledarna. Tack gode gud för munvatten och ögondroppar!

Nåväl, det var min erfarenhet av casinospel. Nu var jag i Sundsvall och skulle gå på Casino Cosmopol. Casinot är inrymt i ett vackert gammalt hus som tidigare var stationsbyggnad. På den tiden låg stationen vackert nere vid hamnen med utsikt över havet.

Det första jag märkte var att man inte behövde betala för att lämna in ytterkläderna i garderoben. Lyxigt! Sedan var man tvungen lämna legitimation, titta in i en kamera och få ett kvitto på att man var registrerad. Av någon anledning var man tvungen att ta om mitt foto tre gånger? Hmmm, jag kanske såg ut som värsta skummisen? Vi informerades om att fotografering var absolut förbjudet inom byggnaden. Kanske befann vi oss på militärt skyddsområde? Jag fattar ingenting?

Vi gick ner till bottenvåningen, visade biljett, fick en spelmark värt tjugo kronor och en stämpel på handryggen. Stämpeln visade att vi tillhörde ett exklusivt sällskap som hade tillträde även till den nedersta våningen. Lyxigt!

Middagen var god. Vinet var gott! Servicen var fantastisk. Underbart trevlig och proffsig personal! Som underhållning var det standup komiker från Norra Brunn. Dominik Henzel var bra, Pontus Enhörning var toppen och Ann Westin var fantastisk! Kul att skratta gott!

Om jag vann något? Jag satsade min "tjuga" på rouletten. Men det blev inget! Otur i spel betyder lycka i kärlek! Lucky me!

tisdag 23 mars 2010

Sundsvalll


Ser fin ut på sommaren. Men nu är det vinter! Huvva!!




Säkert mycket funktionellt. Men attans så fult! Gudskelov att alla är så trevliga här! Detta trots alla nedskärningar de går igenom. Heja!!



Nej, jag gillar inte Sundsvall! Så är det! Basta!

Nu är jag här igen då det hålls en utbildning på sjukhuset. Utställning och workshop. Dessutom ska jag hålla lite föredrag för studenterna. Jättekul jobb! Men inte i Sundsvall! Längtar hem i alla fall...

Bor på hotellet i plåthuset. Rummen är fortfarande små och fondtapeten har fortfarande samma oskarpa bild av en buske. Jag får huvudvärk av att hela tiden kisa med ögonen för att försöka få in skärpan. Kunde ingen tala om för fotografen att han var/är inkompetent!?

Snön är vit och solen skiner! Vad hjälper det när man är inspärrad på sjukhuset!? Sjukhuset är dessutom Sveriges absoluta fulaste sjukhus. Byggnaden är två kilometer lång! (Överdriver inte!!) Och har huskroppar som går ut från centralbyggnaden. I källaren finns ett enormt parkeringsgarage, som alltid är fullt. Vilken tid du än kommer. Här uppstår rena kravaller i jakten på en ledig parkeringsplats.

Sundsvall stinker!

FÖRTYDLIGANDE:
Jag älskar mitt jobb, men längtar hem ibland! Sundsvall är en trevlig stad med en massa trevliga människor. Men jag sover helt enkelt bättre hemma i min egen säng...

torsdag 4 mars 2010

Handelsresande

Suddig tapet i Sundsvall


Idag har jag varit och jobbat lite i Hudiksvall. Trevlig stad och trevliga människor! Jag gillar verkligen Hälsingland. Förmodligen är det alla underbara sommarminnen från barndomen, då vi hade sommarställe där...

Sedan vidare till Medelpad och Sundsvall. Sundsvall är en stor liten stad! Vackra stenhus, utsmyckade med en massa krusiduller, överallt. Efter den stora branden, någongång i forntiden, lät man bygga allt i sten. Fint är det! Men en rysligt tråkig stad! Sådär, nu är det sagt! Sundsvall är trist, vägen hit är trist, hotellet är trist och jag längtar hem.

Jag bor i ett stort rött hus av plåt. Inte en enda krusidull så långt ögat når! Huset inrymmer, förutom hotellet även kongresscenter, restaurang, biopalats. Rummen är små, men helt OK. Förutom en ful fondtapet. En enormt stor bild på en taggbuske, med några bär på grenarna. Hela fotot är taget med en oskärpa, vilket gör att jag går och kisar och tror det är fel på mina linser. Ja, ja, tapeten är ju inte lika gräsligt ful som den jag hade på hotelrummet i Gävle. Stora blommor, i grönt och rött och svarta fåglar!? Burr!

Folk är mycket vänliga här uppe! Alla hejar, småpratar och är tjenis med varandra. Tro inte att du kan åka ifred i hissen, utan att någon liten glad människa kommenterar vädret eller har ett litet inlägg i största allmänhet. Tanten i receptionen var inget undantag. Hon pratade om ditt och datt, drog kort, överlämnade nyckel och parkeringsbiljett. Sedan sade hon; "Och om du vill ha fribiljett så är det bara att säga till..." Jag såg frågande ut. "Ja, alltså till torsdagsdansen på Aveny." Och så blinkade hon. Blink!? Flirtar tanten? Det kända dansbandet är här och spelar på hotellets dansrestaurang. Hela hotellet dräller av handelsresanden som lagt in kundbesök här i staden bara för att kunna vara med på torsdagsdansen. "Jag tänkte att det kunde vara bra att veta" Blink! Helt klart att tanten gillar lammkött! Om man nu kan kalla en medelålders man på 44 för "lammkött"? Men jämförelsevis var jag det lilla lammköttet...

När jag kom upp på min våning låg det en dimma av hårspray i hela korridoren. Det visade sig att en massa tanter satt och förfestade i rummet invid mitt. Det verkade ha jättekul. Jag tänkte att om de får ragg ikväll så hoppas jag de satsar på "bortamatch". Jag vill nämligen inte ha en massa efterfest eller högljudd fylleälskog i grannrummet.

Jag packade upp min medhavda sallad och jobbade undan en del innan jag kollade lite på TV. Somnade hyfsat tidigt vilket var skönt. Har inte sovit så bra den senaste veckan. Tanterna och alla andra skötte sig exemplariskt. Inga fylleorgier eller andra skandaler.

Jag undrar om jag ska blinka till receptionstanten när jag checkar ut? Hon skulle bli skitförvirrad! Blink!


FÖRTYDLIGANDE:
Jag älskar mitt jobb! Men ibland längtar man hem! Jag tror det är nyttigt att längta hem! Så det så!!

torsdag 28 januari 2010

Insnöad


Jag och sonen gick upp i morse och tog en lugn frukost. Frun hade redan gått iväg i ottan för att jobba. Jag packade mina väskor och vi tog bilen ner till dagis eftersom jag sedan skulle vidare.

Jösses vad mycket snö? Tro inte att en enda gata hunnit bli plogad!? Här i Stockholm har vi lagt ut väghållningen på privat entreprenad. Det kallas visst för "valfrihet"! Fast jag kan inte komma på att jag valt att inte ha någon som helst väghållning!? Bilen halkade och sladdade runt ordentligt i snömodden innan vi var framme.

Sedan åkte jag iväg till mina möten. Idag skulle jag jobba i Uppsala, Hudiksvall och Sundsvall. Jag kom, som planerat, till Uppsala och hann med mina möten. Hade en trevlig lunch innan jag sedan skulle iväg norrut. Vid Gävle var det väldigt halt, men vädret var ändå helt OK. Då hör jag på radion att E4an är helt avstängd vid Söderhamn och Sundsvall. Detta på grund av långtradare som fastnat och blockerat hela vägen. Inte ens polisen kunde komma fram.

Min kund i Hudiksvall ringde sedan och berättade om snökaos och bilkaos. Jag körde av motorvägen vid Gävle Bro. Tog fram datorn och kollade vädret och trafiksituationen innan jag ringde hotellet och bokade rum. Tack och lov att de hade rum kvar. Nu är det helt fullbokat i hela stan... Har bokat om Sundsvall men försöker ta mig upp till Hudiksvall under morgondagen. Går det så går det!

Så nu sitter jag här i in ensamhet och försöker jobba undan lite i mailhögarna. Jag har fått ett handikapprum. Stort och fint, fast utan badkar. Just nu roar jag mig med att hissa sängen upp och ner både i ryggen och under benen. Nu sitter jag i "hjärtsäng"!? Kul värre!

tisdag 26 januari 2010

Snöoväder


Snöoväder är på ingående! Alla är varnade och viktiga samhällsfunktioner är hotade. Det brukar betyda att de stackare som bor i skogen får vara utan el i en vecka. Hugg ved till värmen och köp T-röd till stormköket...

Undvik att ta bilen och stanna om möjligt hemma. Lätt att säga, eller hur? Jag jobbar i/från bilen. Jag måste ut på vägarna. Imorgon ska jag till Norrtälje. E18 brukar ju vara den första vägen som drabbas av trafikkaos. Försöker alltid undvika Västerås och Norrtälje in i det längsta.

På torsdag är det värre. Då ska jag till Uppsala, Hudiksvall och Sundsvall. Kusten ska vara värst drabbad... De rekommenderar att ha med snöskyffel och varma kläder. Får väl köpa en skyffel och ta med skidbyxorna. Men E4:an borde de väl klara av att hålla att hålla fri?

Bara de inte har lagt ut snöröjningen på entreprenad, som här i Stockholm! Den som bjuder lägst får jobbet. Och nu är alla jätteförvånade över att gator och trottoarer är helt täckta av ett 2 dm tjockt lager av is... Suprise!! För att inte tala om alla höftfrakturer som ligger på sjukhusen i hela länet! Vad billigt det blev!? Gud, vad bra med "valfrihet"!?

Glöm inte packa;
  • Spade
  • Värmeljus
  • Termobyxor
  • Matsäck
  • Ipod
  • Sovsäck?
Kanske dags att boka av hotellrummet?

söndag 24 januari 2010

Man rör på sig...

Jojomensan! Här är den världsvana killen som är ute på affärsresor jämt och ständigt. Glamoröst som bara den!

Imorgon bär det av till Gävle, och senare i veckan ska jag upp till Sundsvall. Veckan därpå är det dags för Örnsköldsvik på måndag och till Visby på torsdagen. Har även en resa till Östersund planerad veckan därpå. Men när ska jag hinna till Sollefteå? Kan man flyga över dagen?

Vissa av flygbolagen är så små att den internationella resebyrån inte ens har med dem i sitt bokningssystem. Tur att man har ett förflutet som resesäljare och är van att boka själv.

Lite annat än när man arbetade inom resebranschen, kanske. Men kul nog ändå! Nu hinner jag inte skriva mer. Måste boka in en hyrbil och en del flygtaxiresor. Håhå, jaja...