Visar inlägg med etikett promenad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett promenad. Visa alla inlägg

söndag 27 juni 2010

Söndag med söndagspromenad


En skön hage...


På söndagen vaknade vi utvilade, med kanske lite tung i huvudet efter gårdagskvällens underbara grillkväll. Då frun skulle jobba eftermiddag och kväll var vi tvungna att lämna vårt underbara sällskap tidigare på dagen.

Vi hann dock med en underbar promenad genom ett naturreservat i kranskomunen. Ett reservat som Stockholms stad äger. Staden äger nämligen en massa markområden utanför staden, så att stadens invånare skulle få chansen att njuta av natur och grönområden.

Det är därför jag med sorg ser att den inkompetenta ledningen för staden säljer ut dessa områden för att kunna sänka skatterna. Det är ju mina tillgångar de säljer ut!? Ät skit, idioter!! Ni är elaka och egoististiska!

Vi hade i alla fall en underbar promenad, och picnic, i en av de sista grönområderna som staden äger!

fredag 26 mars 2010

Vår!!


Årets första snödroppar! Växer vid Årstaviken, nedanför Eriksdal.


Nu är det banne mig officiellt! Våren är här! HURRA!! Meddelas endast på detta sätt!

Idag lämnade jag sonen på dagis. Lite struligt blev det eftersom hela avdelningen hade försvunnit ut, utan att meddela någon var de befann sig. Hur som helst så hittade vi hela gänget efter en avklädning av ytterkläder, en påklädning av ytterkläderna igen, språngmarch till granngården och en språngmarch till gräsplanen vid kajen. Det var där vi hittade dem. En del föräldrar var skitsura, men jag tog det lugnt. Det hade jag nog inte gjort om jag hade haft det bråttom och felparkerat bilen för att springa in på dagis, vilket är fallet vissa mornar.

När jag skulle gå mötte jag frun, som var på väg ut på sin dagliga "powerwalk", det som jag föredrar att kalla för "promenad". Eftersom vi inte setts på hela veckan och hon jobbar ikväll och hela helgen så struntade jag i mitt arbete för ett ögonblick och hängde med henne på promenaden.

En bra start på fredagen! Nu ska jag jobba undan allt som blivit liggande medan jag var uppe i Sundsvall! Ha en bra dag!

torsdag 18 februari 2010

Skön promenad efter jobbet

Vanligt transportmedel i Östersund

Promenad på Storsjön. Utsikt mot solnedgången över Frösön. (Tack gode gud att jag hade långkalsingar!)


Promenerade Kyrkogatan från sjukhuset till hotellet och lämnade från mig mina väskor. Sedan på med långkalsingarna och ut och promenera.

Hur många steg behöver man för att kompensera bort ärtsoppan och pannkakorna jag åt till lunch!? Semlan här om dagen "kostade" runt 15 000 steg! Puh!

Stan är kanske inte världens vackraste, men en av de trevligaste. Man måste gå på rätt sida av gatan. Den andra sidan är inte sandad för alla sparkstöttingar? Utsikten över Storsjön och Frösön slår det mesta. Jag har faktiskt rötter från Frösön. Min salig farmor är född och uppvuxen här, innan hon flyttade till Stockholm och Södermalm. Jag har hittat det gamla släkthuset som hennes syster bodde i. Det står kvar. En liten villa omgiven av moderna bostadsområden. När ja var liten låg huset avskilt i en liten villaidyll..

Nu tillbaka till hotellet för lite mat och en massa jobb!

tisdag 16 februari 2010

Vacker vinterdag!

Vacker vy över Årstaviken


Kung Bore bor i Tanto


Katarina Kyrka


Efter lite morgonstök hemma bestämde jag mig för att strunta i att öppna datorn! Ja så är det! Jag skippade jobbet! Gick istället igenom mailen på kvällen då sonen somnat. En sådan här vacker vinterdag får bara inte missas!

Jag gick först upp till Katarina kyrka och tände ett ljus på graven, sedan vidare mot Tantolunden och sedan hemåt längs Årstaviken. Jag bor vackrast i hela Sverige! Så är det bara!

fredag 5 februari 2010

Livskvalitet


Vaknade faktiskt innan väckarklockan ringde!? Gick upp och "piffade" mig lite. Gick sedan ner och åt en skön frukost på hotellet. Sedan upp på rummet igen, packa det sista och checka ut från hotellet. Jag hade ett tidigt frukostmöte på det trevliga lilla sjukhuset. Frukostmöte betyder inte frukost för min del. Det betyder att jag talar och undervisar samtidigt som personalen får en välbehövlig frukost. Allt gick bra och alla verkade nöjda.

Igår satt jag på hotellet och jobbade fram till midnatt. Mailen gicks igenom och jag hann med att skriva en hel del. Därför var det med MYCKET gott samvete som jag tog en "håltimme" från mitt jobb idag. Det faktum att jag inte var åtkomlig då jag glömt mobiltelefonen hemma gjorde det hela mer njutbart!

Jag tog en sköööön promenad utmed havet och längs med ringmuren i Visby. Solen sken, havet låg spegelblankt och snön knarrade under skorna. Helt otroligt skönt. Samtidigt som jag promenerade hade jag skön musik i Ipoden. Detta är livskvalitet! Jag har ett toppenjobb!

lördag 2 januari 2010

Facit


Vaknade lagom till decenniets första melodikryss. Då lilla datorn är ivägskickad och ska bytas ut, tvingades vi lösa krysset helt analogt. På papper med bläckpenna. Kommer ni ihåg!? Så himla retro!

Vi var mycket kaxiga idag. Ibland fyllde vi till och med i lösningen innan låten började spelas... Vi hade helt enkelt flyt idag! Nu väntar vi bara på vinsten! Lyssna nästa vecka och se om vi vunnit!

Idag är vi lata och loja. Frun är ute på powerwalk (hette promenad förr i tiden...), sonen spelar Wii och jag skrotar runt i lägenheten. Snart dags att ta sig samman och komma ut i vackra vinterdagen.