Visar inlägg med etikett snödroppar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett snödroppar. Visa alla inlägg

fredag 26 mars 2010

Vår!!


Årets första snödroppar! Växer vid Årstaviken, nedanför Eriksdal.


Nu är det banne mig officiellt! Våren är här! HURRA!! Meddelas endast på detta sätt!

Idag lämnade jag sonen på dagis. Lite struligt blev det eftersom hela avdelningen hade försvunnit ut, utan att meddela någon var de befann sig. Hur som helst så hittade vi hela gänget efter en avklädning av ytterkläder, en påklädning av ytterkläderna igen, språngmarch till granngården och en språngmarch till gräsplanen vid kajen. Det var där vi hittade dem. En del föräldrar var skitsura, men jag tog det lugnt. Det hade jag nog inte gjort om jag hade haft det bråttom och felparkerat bilen för att springa in på dagis, vilket är fallet vissa mornar.

När jag skulle gå mötte jag frun, som var på väg ut på sin dagliga "powerwalk", det som jag föredrar att kalla för "promenad". Eftersom vi inte setts på hela veckan och hon jobbar ikväll och hela helgen så struntade jag i mitt arbete för ett ögonblick och hängde med henne på promenaden.

En bra start på fredagen! Nu ska jag jobba undan allt som blivit liggande medan jag var uppe i Sundsvall! Ha en bra dag!

söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen

Jaha, så har man hört alla bidragen. Och minsann har det inte redan börjat slaska ute!? Våren är på väg. Ni ska se att vi har sett de första snödropparna innan finalen är avslutad i Globen!

Vi hade en trevlig kväll med grannarna, som vanligt. Vi bakade god dinkelpizza och drack lite vin innan själva finalen. Jag var ganska trött och lite mör efter bror och svägerskas "psykflytt", men kom snart i schlagerstämning!

Men var inte den sista delfinalen väldigt lam!? Inte en enda riktigt klar vinnare. Bara en massa sega och tråkiga låtar. Peter Jöback levererade ännu en powerballad, precis som alla andra powerballader, typ Andreas Johnson och Darin. Proffsigt, men med mycket gäsp!
Pernilla Wahlgren lät som Linda Bengtzing, vilket är klämkäckt. Funkar på svensktoppen, men inte ute i Europa.

Jag hoppas på Salem Al Fakir!