Visar inlägg med etikett salem al fakir. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett salem al fakir. Visa alla inlägg

lördag 13 mars 2010

Vad hände!?


Startfältet blev ändå rätt hyfsat till slut. Lite många tråkiga ballader och lite för många män som tog sig själv på lite för stort allvar, kanske...

Skadeglada jag tyckte det var skönt att Andreas Johnson inte fick någon bra placering. Kan inte släppa att han var taskig när han skyllde förra nederlaget på Carola. Vem ska han skylla på denna gång? Låten var faktiskt rätt seg.

Men resultatet? Vad hände? Varför röstade ni inte som den internationella juryn gjorde? Då hade vi haft en chans i Europa. Nu får vi se fram emot en förnedrande placering längst ner på listan!

Salem Al Fakir är gossen som kommer att skrälla i Europa, tids nog!

söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen

Jaha, så har man hört alla bidragen. Och minsann har det inte redan börjat slaska ute!? Våren är på väg. Ni ska se att vi har sett de första snödropparna innan finalen är avslutad i Globen!

Vi hade en trevlig kväll med grannarna, som vanligt. Vi bakade god dinkelpizza och drack lite vin innan själva finalen. Jag var ganska trött och lite mör efter bror och svägerskas "psykflytt", men kom snart i schlagerstämning!

Men var inte den sista delfinalen väldigt lam!? Inte en enda riktigt klar vinnare. Bara en massa sega och tråkiga låtar. Peter Jöback levererade ännu en powerballad, precis som alla andra powerballader, typ Andreas Johnson och Darin. Proffsigt, men med mycket gäsp!
Pernilla Wahlgren lät som Linda Bengtzing, vilket är klämkäckt. Funkar på svensktoppen, men inte ute i Europa.

Jag hoppas på Salem Al Fakir!