Tidig morgon på väg upp i kabinliften...
Idag har vi haft vår andra dag i backen. Den värsta träningsvärken och krämporna efter första dagen börjar ge med sig. Solen skiner och snön gnistrar. Vi åker i de sköna backarna.
De nya skidorna och pjäxorna passar som handen i handsken! Det enda jag har lite svårt med är de där höga liftarna där man sitter och dinglar med benen 30 meter över backen. Men jag dricker lite "jägertee" så går det lite lättare. Men blir också lite mjukare i knäna, vilket passar mig. Annars åker jag stel som en piprensare i backarna. Frun säger sig vara höjdrädd. Hemma vågar hon inte ens klättra upp på en stege. Men att sitta i en liten knarrande korg högt som satan gör henne ingenting!? Höjdrädd? Pyttsan!
Förnedringen är annars total. Idag upptäckte jag att sonen åker bättre än mig. Hå-hå, ja-ja!
Livet just nu för en krögare...
-
Jag har nog aldrig varit så stressad som jag är nu. Vi har mycket att göra
vilket ju är väldigt kul. Men, vi hinner liksom aldrig med trots att vi
al...
4 veckor sedan


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar