Visar inlägg med etikett linda bengtzing. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett linda bengtzing. Visa alla inlägg

lördag 6 mars 2010

Melodifestival


Lördag igen och dags för melodifestivalen igen! Heja!

Och dessutom "Andra chansen" som brukar vara mycket spännande. Dels för att startfältet är starkare än vid de vanliga delfinalerna och dels för att man nu känner igen alla låtarna. Vi var dock inte riktigt nöjda duellerna. Bra låtar, som borde gått vidare, duellerade mot varandra. Förvisso bra att två tjejer gick vidare till finalen då den helt domineras av män.

Men vilka låtar!? Pernilla Wahlgrens låt lär som en "Linda Bengtzing-låt". Men Linda hade gjort den bättre än Pernilla. Och vad hade hennes värdelösa koreografi att göra med det hon sjöng!? Låten var ganska förfärlig. Inte ens Linda hade kunnat rädda den.
Och Jessica Andersson sjöng en "Sanna Nielsen-låt", som sjungits bättre av Sanna. Den var inte heller något vidare...

Alcazar och NEO borda ha gått vidare! Så det så!

Vi är på väg till fjällen och tog en övernattning i Bollnäs på vägen upp. Så klockan 20 hade vi alla pyjamas på oss och låg i sängen, med lite godis, och kollade festivalen. Då ringer receptionen upp och ber oss lugna oss lite!? Va!? Vi skruvade ner TVn och låg och försökte läppläsa vad som sades och sjöngs... Samtidigt dånade träningslägren med bandyklubbar förbi utanför i korridoren. Detta tillsammans med ett undermåligt rum med trasiga lampor och taskig inredning gör att hotellet kommer att få en FET reklamation. Undvik det här skithotellet om ni kan!

Imorgon väntar fjällen! Kali nichta!!

söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen

Jaha, så har man hört alla bidragen. Och minsann har det inte redan börjat slaska ute!? Våren är på väg. Ni ska se att vi har sett de första snödropparna innan finalen är avslutad i Globen!

Vi hade en trevlig kväll med grannarna, som vanligt. Vi bakade god dinkelpizza och drack lite vin innan själva finalen. Jag var ganska trött och lite mör efter bror och svägerskas "psykflytt", men kom snart i schlagerstämning!

Men var inte den sista delfinalen väldigt lam!? Inte en enda riktigt klar vinnare. Bara en massa sega och tråkiga låtar. Peter Jöback levererade ännu en powerballad, precis som alla andra powerballader, typ Andreas Johnson och Darin. Proffsigt, men med mycket gäsp!
Pernilla Wahlgren lät som Linda Bengtzing, vilket är klämkäckt. Funkar på svensktoppen, men inte ute i Europa.

Jag hoppas på Salem Al Fakir!