Visar inlägg med etikett livskvalitet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett livskvalitet. Visa alla inlägg

tisdag 6 september 2011

Avsked

En jättestor gruppkram...

Ja, det blev lika sorgligt som vanligt när vännerna från Wales åkte hem! Vi satt i baren på deras hotell och väntade på att deras buss skulle hämta upp dem till flygplatsen. När bussen kom blev det många kramar och tårar. När de gick mot bussen sprang sonen efter och ropade högt på sina favorit bland de underbara människorna. De två vännerna kramades länge. Tänk att de kan tala med varandra utan att kunna varandras språk!? Så har det varit ända sedan sonen var en lite pilt. Jag tror vännen från Wales blev mycket rörd. Det blev i alla fall vi!

Resten av dagen tog vi det lugnt. Jättelugnt! Vi orkade inte ens ta oss ut och käka middag på kvällen. Vi köpte med oss lite gyros hem och käkade på balkongen. Vi råkar nämligen ha världens vackraste solnedgång utanför vår balkong. Det är livskvalitét!

fredag 20 maj 2011

Fredagstrött

Trött och sliten...

Jag är riktigt trött och sliten! Den här veckan gick fort! Först Finlandskryssningen som tog rejält på krafterna. Sedan Gotlandsjobbet följt av två stressiga dagar på kontoret. Puh! Då blir man lite trött! Jag brukar ju alltid klaga på att torsdagarna är de tröttaste dagarna i veckan. Men igår var det full rulle hela dagen och kvällen, så jag hann inte ens vara torsdagstrött!? Då är det mycket...

Imorgon ska jag vakna, äta frukost och lösa melodikrysset. Sedan ska jag nog inte göra så mycket mer! Sonen ska iväg på morgonen och spela match, men det där tar frun hand om. Då kan jag passa på att läsa hela DN i minst en timme! Det är livskvalitet!

Så eré, serú! Kali nichta!

fredag 5 februari 2010

Livskvalitet


Vaknade faktiskt innan väckarklockan ringde!? Gick upp och "piffade" mig lite. Gick sedan ner och åt en skön frukost på hotellet. Sedan upp på rummet igen, packa det sista och checka ut från hotellet. Jag hade ett tidigt frukostmöte på det trevliga lilla sjukhuset. Frukostmöte betyder inte frukost för min del. Det betyder att jag talar och undervisar samtidigt som personalen får en välbehövlig frukost. Allt gick bra och alla verkade nöjda.

Igår satt jag på hotellet och jobbade fram till midnatt. Mailen gicks igenom och jag hann med att skriva en hel del. Därför var det med MYCKET gott samvete som jag tog en "håltimme" från mitt jobb idag. Det faktum att jag inte var åtkomlig då jag glömt mobiltelefonen hemma gjorde det hela mer njutbart!

Jag tog en sköööön promenad utmed havet och längs med ringmuren i Visby. Solen sken, havet låg spegelblankt och snön knarrade under skorna. Helt otroligt skönt. Samtidigt som jag promenerade hade jag skön musik i Ipoden. Detta är livskvalitet! Jag har ett toppenjobb!