Visar inlägg med etikett trött. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett trött. Visa alla inlägg

tisdag 29 november 2011

Trött

Trött...

Trött, trött övermåttan trött! Idag var det en tung, grå och tröttsam dag. Det märks att man inte haft någon helgvila och är inne på sin nionde arbetsdag i rad. Oj, vad jag tycker synd om mig själv! Men det blir kompledigt snart!

Vi kommer fira jul nere i Österrike. Där kommer vi glida runt i backarna, sola oss på små uteserveringar och leva livet! Heja för ledighet! Men tills dess, lite mera jobb...

Jipii!

torsdag 13 oktober 2011

Torsdag

Trött...

Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Torsdagen är den värsta dagen på hela veckan. Trött, trött, trött...

torsdag 7 juli 2011

Jag orkar snart inte...

Trött, trött, trött...

Jag är så förbannat trött! Så är det! Riktigt "satan-i-gatan-trött", är jag! Jag har ont i hela kroppen av trötthet... Jag är så trött så jag inte kan sova! Då är man riktigt trött!

Hela våren har varit riktigt slitig. På jobbet har det varit mycket, riktigt mycket, hela tiden. Och dessutom har det varit lite splittrat då jag haft lite olika arbetsuppgifter hela tiden. Det blir liksom lite mer komplicerat och lite mer rörigt då. Och det är faktiskt ganska ansträngande. Kul ibland, men ansträngande...

På hemmafronten har det också varit uttröttande. Frun jobbar ju skift och jag springer från jobb till skola och sedan är jag med sonen hela kvällen. Jag uppskattar naturligtvis det. Men visst vore det kul om man fick sitta för sig själv och tänka ibland. Eller umgås med vänner!? Jag vet inte ens om jag har några vänner kvar!? Jag hinner ju aldrig umgås med dem... Jag hinner aldrig träna. Eller läsa en bok. Jag saknar ett vuxenliv!

Trött, trött, trött... Och det är torsdag! Blä!

torsdag 30 juni 2011

Torsdag!

Torsdagstrött...

Har sagt det förr! Torsdag är den jobbigaste dagen i veckan. Jag är trött!

Dagen började med skit för att sedan bli värre och värre. Just nu sitter jag på tre olika tjänster eftersom det är semestertider. Det brukar gå bra, men nu bröt visst helvetet ut. Alla telefonlinjer ringde och alla ville ha en massa råd, hjälp och saker som skulle skickas ut över hela landet. Jag slet ordentligt! Dagen gick fort med jag är trött.

Jättetrött...

fredag 20 maj 2011

Fredagstrött

Trött och sliten...

Jag är riktigt trött och sliten! Den här veckan gick fort! Först Finlandskryssningen som tog rejält på krafterna. Sedan Gotlandsjobbet följt av två stressiga dagar på kontoret. Puh! Då blir man lite trött! Jag brukar ju alltid klaga på att torsdagarna är de tröttaste dagarna i veckan. Men igår var det full rulle hela dagen och kvällen, så jag hann inte ens vara torsdagstrött!? Då är det mycket...

Imorgon ska jag vakna, äta frukost och lösa melodikrysset. Sedan ska jag nog inte göra så mycket mer! Sonen ska iväg på morgonen och spela match, men det där tar frun hand om. Då kan jag passa på att läsa hela DN i minst en timme! Det är livskvalitet!

Så eré, serú! Kali nichta!

lördag 14 maj 2011

Snurrigt!

Jag klarade mig nog lindrigt, i alla fall...

Jobbade undan lite i Sundsvall, men kom iväg lite för sent. Jag körde som en galning hela vägen hem. Bara en snabb kisspaus, på två minuter, längs vägen. Naturligtvis hamnade jag i jätteköer från Kista och in till stan. Och jag som skulle hämta sonen i skolan!? Frun jobbar kväll, så hon kunde inte heller. Tack och lov för grannfrun med son som räddade hela situationen. De hämtade sonen och gick och tog en "fredagsmysfika". Det är bra med goda grannar! Så är det!

När jag kom hem var jag helt sönderstressad. Men sonen och kompisen hade haft hur kul som helst. Grannfrun bjöd på lite vin och jag lugnade ner mig. Fredagskänslan började infinna sig!

Sedan gick jag och sonen ner till oss och lagade middag. Vi hann koppla av lite framför TVn, men sonen somnade redan efter tio minuter av "Så ska det låta"... Fredagstrött!

Fredagen den 13e? Hur gick det med den? Ja, det var ju långa bilköer! Och sedan försvann en massa inlägg från bloggen! Det var väl den fredagsotur jag drabbades av. Det får man säga var lindrigt! Dessutom har alla inläggen kommit tillbaka!? Mysko!

Trevlig helg!

söndag 27 mars 2011

Vill ha!

Jag släpper inte min timme frivilligt!

Nej, jag är inte ett dugg utvilad efter helgen! Jag är, till och med, tröttare än i fredags... Hur gick det till!?

På lördagen jobbade frun på morgonen. Jag och sonen gick upp och käkade en god frukost. Det blev överblivna scones från torsdagens tjejträff. Ett par sekunder i mikron och de var som nybakade. Mums! Sonen kollade på Bollibompa medan jag löste Melodikrysset. En skön och lat lördagsmorgon.

Sedan blev det bråttom iväg till tennisskolan. Sonen spelade bra och såg glad ut hela tiden. Jag talade med trevliga mamman och slapp se sådär sur ut som jag brukar göra när jag är uttråkad under sonens sportaktiviteter. Alltså,missförstå mig rätt, jag gillar inte sport, men tycker att det är viktigt att sonen sportar. Så länge han gillar det och det är kul för honom, alltså...

Därefter tog vi en rejäl kebablunch på "Jerusalem Kebab" på Götgatan. Fullt med folk från hela världen. Gott som attans! Jag tog en specialtallrik vilket har allt! Kebabkött, kyckling, falaffel, friterade grönsaker och en massa goda röror.

På kvällen var frun borta på en tjejträff. Jag och sonen käkade tacos hos bästa grannarna. Trevlig samvaro bland vuxna människor och sonen fick leka av sig ordentligt hos bästa kompisen. Det verkar dessutom som om bästa grannarna är på gång till Kreta i september. Det vore toppen!

Sedan sprang vi ner till oss och släckte alla lampor och tände alla ljus. Under "Earth hour" satt vi i mörkret och spelade kort. Det var riktigt mysigt. Vi talade en hel del om hur mycket el vi förbrukar och vad det gör mot vår planet. Det var mysigt, stämingsfullt och viktigt! En bra manifestation över hela världen! Runt omkring oss brann levande ljus i fönstren. Det sades att fem miljoner svenskar deltog i manifestationen. Det är mäktigt! Jag talade med vännen som bor i Sjöstan. Där hade varenda fönster varit upplyst. Det måste väl vara ett bevis på att hela den där konstiga stadsdelen är befolkad av halvrika egoister!? Eller, vad!? Skäms!

På söndagen åt vi åter en god frukost med scones. Denna gång hade faktiskt frun gått upp och bakat! Gott och trevligt! Jag var tröttare än vanligt eftersom jag sett på en sen långfilm och det faktum att jag under natten blivit berövad på en viktig sömntimme! Jag vill ha tillbaka min timme! Fy, vad taskigt att ta den ifrån mig!

Under dagen var sonen på ett födelsedagskalas. Frun jobbade hela eftermiddagen och kvällen. Och jag fick två sköna timmar på stan! Bra för mig!

Efter födelsedagskalaset bar det iväg till Eriksdalsbadet och till sonen simskola. Den lilla, lilla sexåringen går simskolans högsta grupp och simmar, tillsammans med mycket äldre elever. Han simmade fram och tillbaka i den djupa bassängen. Han var så duktig! Och jag var så stolt! Sedan hem snabb och värma på lite middagsrester. Det blev lasagne! Det var gott!

Imorgon är det måndag! Jag är trött! Mycket trött! Puh! Ge mig min timme tillbaka!

torsdag 24 mars 2011

Längre än vanligt...

... kan det ju kännas som ibland...

Vaknade alldeles för tidigt i Sundsvall. Packa, frukost, checka ut och jobba. Först jobba lite i Sundsvall och sedan vidare till Hudiksvall. Sedan köra så snabbt som möjligt ut på E4an och hem till Stockholm. Jag skulle nämligen hämta sonen i skolan och ta honom till fotbollsträningen.

Naturligtvis fastande jag i bilköer ända från Kista och in till Norrtull och vidare genom hela Klarastrandsleden och Söderleden. Jag hann dock i sista minuten. Sonen fick trycka i sig en macka medan vi sprang till träningen. Sedan satt jag och möglade i det svettiga omklädningsrummet, tillsammans med andra uttråkade föräldrar, medan sonen tränade.

Nu började jag känna mig trött och sliten efter att ha jobbat två dygn i sträck och sedan kört som en biltjuv ända från västernorrland, utan en enda kisspaus. Nu skulle vi hem, fixa middag och bara koppla av. Jag ville bara slänga mig i schäslongen, ta av mig strumporna och koppla av framför TVn. Puh!

Men, se det gick inte! Frun hade bjudit in vänninor på något sorts inredningsparty. Allt var piffigt värre hemma och någon liten säljare stod där och sålde fula lampor och avskyvärda ljuslyktor. Hela hemmet var invaderat!

Mitt uppdrag för kvällen var att hålla mig borta, hålla mig tyst och få sonen att hålla sig borta och hålla sig tyst. I uppdraget fanns även att få katten Morris att hålla sig borta och hålla sig tyst. Så jag spenderade kvällen med att fixa lite uppvärmd mat till mig och sonen, samtidigt som jag försökte få Morris att stanna i köket med hjälp av en laserpekare. Efter maten fick jag tvinga kvar sonen i köket med hjälp av kortspel samtidigt som jag fortsatte att vifta med laserpekaren för att få kattfan att inte störa tjejträffen...

Nu är jag både trött och sur!

torsdag 24 februari 2011

Torsdag

Torsdagsmat...

Torsdag igen!? Var tar veckorna vägen? Som vanligt känner jag mig seg och trött ikväll. Snart, snart är det helg! Bara en dag kvar! Håll ut!

På eftermiddagen fastnade jag lite för länge på kontoret, varför bilresan hem fick gå lite snabbare än vanligt. Jag lyckades kryssa mig förbi de värsta trafikpropparna lätt och smidigt. Rusningstrafiken är fortfarande rörig efter allt vinterkaos. Men jag undviker Essingeleden ett tag till och kör på mina bakgator på Kungsholmen och Södermalm. På vägen hel inhandlades det även lite livsmedel till middagsmaten.

Naturligtvis blev det ärtsoppa och pannkakor till torsdagsmiddag. Sonen och frun kom hem från sonens fotbollsträning. På torsdagar är det soppa till lunch på skolan vilket gör att sonen är lite hungrigare än vanligt, dessutom behöver man fylla på med en massa kolhydrater. Så jag ställde mig vid spisen och brassa käk. Det är tredje kvällen jag lagar mat hemma. Den nya livsstilen kanske kommer att fungera!? Det blev en god middag, om jag får säja det själv! Ja, nu är det ju inte så jättesvårt att laga pannkakor, men lite finess krävs. Hemligheten med en god pannkakssmet är lite smält smör och lite kanel...

Natti, natti!

tisdag 7 december 2010

Lite seg...

Också lite trött...

Nu börjar det kännas att man inte har haft någon ledig helg! Det känns segt! Väldigt segt! Förstår inte riktigt hur jag ska orka fram till helgen... *gäsp*  Det får helt enkelt bara gå! Det är bara att koppla på "envisheten", och den finns det en hel del kvar av. Imorgon är det ju dessutom onsdag, då har man ju klarat sig igenom halva arbetsveckan! Alltså en normal arbetsvecka...

Imorgon har jag en hel del ärenden som ska fixas och sedan ska jag in till kontoret och jobba lite. Det ska nog gå! Heja på!

torsdag 25 november 2010

Trött



Lite sliten idag...


Det sägs ju i visan att fastan kommer mellan jul och påsk. Men vi gör det lite på vårt eget sätt. Vi börjar med fastan! På så sett kan man äta dubbelt så mycket semlor under den riktiga fastan! Eller? Inte!? Ja, ja, vi får se!

Är inne på dag två av fastan. Lite seg i kolan, men på det hela går det riktigt bra. Den värsta pärsen brukar vara dag tre, dvs imorgon, Kanske inte så bra med tanke på att jag ska stå och undervisa hela dagen... Men jag är väl förberedd och allt är planerat. Det ska nog fixa sig! Sedan brukar det vända och man får en massa energi! Det kan behövas i allt julstök!

Nej, nu är det dags att svepa ett stort glas med utspätt vatten! Jättekul! Och kanske jag lyxar till det med lite te ikväll? Men inte för mycket. Då får jag springa och kissa hela natten...

onsdag 5 maj 2010

Orkar inte...


Trött, trött, trött...


Heltiska dagar kombinerat med kronisk sömnbrist gör att jag inte orkar skriva. Inspirationen försvann just nu, men kommer tillbaka!

Imorgon ska jag sova på hotel. Jag ska köpa med mig lite mat på rummet och sova tidigt. Skönt!


Kali nichta!

onsdag 7 april 2010

En bra dag!



Yes!


Vaknade för trött och lite för sent. Frun gick till jobbet redan i ottan. Jag och sonen fick hasta iväg till dagens evenemang.

Efter ett kundbesök tog jag lite "håltimme". Dels för uppföljningssamtalviktminskningscentret och dels för att träna lite. Jag gjorde detta med gott samvete eftersom jag satt och arbetade till midnatt, under gårdagen... Jag har ett fritt arbete och kan göra sådär ibland! Grattis till mig!

Hann in till kontoret för att kolla av mailen och packa lite inför kommande möten. Sedan iväg till dagens viktigaste möte. Ett möte som kunden själv begärt. Det stora sjukhuset kommer nu använda våra innovativa, världsledande produkter. Med marknadens absolut bästa hudskydd! Vet du vad? Inte bara det att vi har de bästa produkterna! Jag är dessutom BÄST!

Kali nichta!

måndag 22 mars 2010

Trött


Har haft en skitstrulig dag, där ingenting fungerade som det skulle...

Är just nu uppe i Sundsvall och vantrivs! Ska stanna här i tre dj-vla dagar. Kommer vantrivas alla tre dagarna. Har kört länge! Är trött och grinig! Ska tala inför en massa folk imorgon! BLÄ! Dessutom hinner jag inte med allt jobb som skulle göras ikväll. Puh! Jag är lite gnällig! Märks det!?

Om det åtminstånde funnits en minibar att plundra på det här skithotellet... Tror jag ska sova nu! Blir bättre imorgon. Återkommer då med ett lite piggare och mer kreativt inlägg!

Kali nichta!

FÖRTYDLIGANDE:
Jag älskar mitt jobb, men längtar hem ibland! En del dagar är värre en andra. Både privat och proffessionellt. Är det något provokativt eller konstigt!? Hör av er i så fall...

fredag 26 februari 2010

Trött

Märker ingen förbättring...
Hallå! Finns det nåågot koffein!?
Bara så ni vet; Reklamen stämmer inte!!

Jag är otroligt trött! Kanske beror det på mörkret? Jobbet? Allmän sömnbrist? Jag är bara så otroligt trött. Men ändå kan jag inte sova på nätterna, vilket bara gör mig ännu tröttare... *gäsp*

Ingenting verkar hjälpa! Och ni ska veta att jag försöker... Nu kanske ni tycker jag ska dricka kaffe!? Men, se det gör jag inte! Äckligt!!

Får väl sova bättre i nästa liv!

onsdag 24 februari 2010

Trött och slö...


Det har varit en lång dag idag! Jag är trött!

Jobb hela dagen. Iväg till kontoret och packa inför morgondagens besök. Fastnade i trafiken över Tranebergsbron och kom försent till dagis. Fort hem för lite mellanmål och sedan iväg till sonens teaterskola. Under lektionen hann jag iväg och handla lite middagsmat. Hem laga mat, äta middag, bada sonen, borsta sonens tänder och läsa saga (det blev Mumin, mina favoriter!). Därefter plocka tvätt och disk.

Nu kom jag på att jag borde kolla av jobbmailen innan jag lägger mig...

Katterna har uppträtt lite "spattigt" under kvällen. Upptäckte att de jagade små stackars nyckelpigor. För att knyta an till gårdagens inlägg så verkar det som om den subtropiska hetta som råder i vår lägenhet väcker de små krypen som vintersover i väggar och trossbotten. Sov lite till småkryp! Än är det vinter!

Kali nichta!