Visar inlägg med etikett pannkakor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett pannkakor. Visa alla inlägg

onsdag 27 juli 2011

Strand

Massa strand idag, faktiskt...

Sol idag med! Heja! Matsäcken packades snabbt och vi drog till Skanör. Här fanns det ingen tång, men det var riktigt trångt. Kanske på grund tångsituationen på Falsterbo? Men vi hade det riktigt bra! Riktigt, riktigt bra!

Sedan dumpade vi sonen hos svärmor/mormor. Där fanns en muta om goda pannkakor och bra filmer på DVDn. Planen var att sonen skulle sova kvar där och vi skulle få en barnfri kväll. Vi har inte så många av dessa! Det beror ju på att vi bor i Stockholm och att varken salig mor eller salig far finns kvar och svärföräldrarna bor ju, på varsitt håll. här nere i Skåne. Det finns inte några naturliga barnvakter. Även om bästa grannarna ställer upp i vått och torrt, så är det inte riktigt detsamma...

På kvällen träffade bästa serbtjejen, tillika bankkontorschefen. Hon är dessutom sonens idol! Vi möttes i Västra hanmen där det just nu pågår "Urban Beach". En massa folkliv, SM i beachvolleyboll, strandhäng, sportuppvisningar och en massa annat. Kul! Vi tänkte käka middag på trendiga pizzerian. Den är så himla trendig att man inte behöver ens behöver vara trevlig som personal mot sina kunder. Goda pizzor, men jag varnar ändå för detta! För det är skit! Vi beställde då "takeaway" och satt vid kajkanten och njöt av både pizza och solnedgång. Och så slapp vi den snorkiga och inkompetenta personalen! Heja, på oss!

Sedan köpte vi god fika och begav oss "hem" till vår "lånelägenhet". När vi satt där och fikade ringde svärmor. Sonen ville absolut  inte stanna kvar i Lund. Han ville hem! Och han ville hem nu! Dessutom var han förtvivlad. Vi var dock beredda på detta. Sonen har ju varit ganska ångestfull den senaste tiden. Detta anses normalt i denna ålder. Därför hade jag avstått från att dricka alkohol denna kväll. Ingen stor uppoffring, eftersom frun inte gillar alkohol i vanliga fall och är "fyllechaffis" i nio fall av tio... Så jag tog bilen till Lund och hämtade hem sonen.

Sonen har lite, eller kanske mycket, ångestproblematik. Då är det viktigt att veta och känna att vi finns till för honom. Därför var vi beredda på att hämta honom om ångesten skulle uppstå. Bättre det än att vara livrädd för att någonsin sova borta i all framtid... Eller hur!? Vi får ta ett nytt försök nästa vecka. Det har ju funkat förut!

Men det blev en skön dag på stranden och sedan på "Urban Beach". Följt av en skön samvaro med vännen. Det ska vi göra om!

torsdag 24 februari 2011

Torsdag

Torsdagsmat...

Torsdag igen!? Var tar veckorna vägen? Som vanligt känner jag mig seg och trött ikväll. Snart, snart är det helg! Bara en dag kvar! Håll ut!

På eftermiddagen fastnade jag lite för länge på kontoret, varför bilresan hem fick gå lite snabbare än vanligt. Jag lyckades kryssa mig förbi de värsta trafikpropparna lätt och smidigt. Rusningstrafiken är fortfarande rörig efter allt vinterkaos. Men jag undviker Essingeleden ett tag till och kör på mina bakgator på Kungsholmen och Södermalm. På vägen hel inhandlades det även lite livsmedel till middagsmaten.

Naturligtvis blev det ärtsoppa och pannkakor till torsdagsmiddag. Sonen och frun kom hem från sonens fotbollsträning. På torsdagar är det soppa till lunch på skolan vilket gör att sonen är lite hungrigare än vanligt, dessutom behöver man fylla på med en massa kolhydrater. Så jag ställde mig vid spisen och brassa käk. Det är tredje kvällen jag lagar mat hemma. Den nya livsstilen kanske kommer att fungera!? Det blev en god middag, om jag får säja det själv! Ja, nu är det ju inte så jättesvårt att laga pannkakor, men lite finess krävs. Hemligheten med en god pannkakssmet är lite smält smör och lite kanel...

Natti, natti!

torsdag 14 oktober 2010

Lunch eller middag?

Torsdagsmat...


Här skulle jag skriva om vår kvarterskrog som serverar "lunch" fram till klockan 21. Här käkar vi ofta på torsdagar.

Men så kom jag på att jag skrev om detta tidigare innan semestern. Så nu får det vara! Men gott är det alltid!

Kolla här! Supergott! Alltid!