Visar inlägg med etikett torsdag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett torsdag. Visa alla inlägg

torsdag 13 oktober 2011

Torsdag

Trött...

Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Torsdagen är den värsta dagen på hela veckan. Trött, trött, trött...

torsdag 7 juli 2011

Jag orkar snart inte...

Trött, trött, trött...

Jag är så förbannat trött! Så är det! Riktigt "satan-i-gatan-trött", är jag! Jag har ont i hela kroppen av trötthet... Jag är så trött så jag inte kan sova! Då är man riktigt trött!

Hela våren har varit riktigt slitig. På jobbet har det varit mycket, riktigt mycket, hela tiden. Och dessutom har det varit lite splittrat då jag haft lite olika arbetsuppgifter hela tiden. Det blir liksom lite mer komplicerat och lite mer rörigt då. Och det är faktiskt ganska ansträngande. Kul ibland, men ansträngande...

På hemmafronten har det också varit uttröttande. Frun jobbar ju skift och jag springer från jobb till skola och sedan är jag med sonen hela kvällen. Jag uppskattar naturligtvis det. Men visst vore det kul om man fick sitta för sig själv och tänka ibland. Eller umgås med vänner!? Jag vet inte ens om jag har några vänner kvar!? Jag hinner ju aldrig umgås med dem... Jag hinner aldrig träna. Eller läsa en bok. Jag saknar ett vuxenliv!

Trött, trött, trött... Och det är torsdag! Blä!

torsdag 30 juni 2011

Torsdag!

Torsdagstrött...

Har sagt det förr! Torsdag är den jobbigaste dagen i veckan. Jag är trött!

Dagen började med skit för att sedan bli värre och värre. Just nu sitter jag på tre olika tjänster eftersom det är semestertider. Det brukar gå bra, men nu bröt visst helvetet ut. Alla telefonlinjer ringde och alla ville ha en massa råd, hjälp och saker som skulle skickas ut över hela landet. Jag slet ordentligt! Dagen gick fort med jag är trött.

Jättetrött...

torsdag 24 februari 2011

Torsdag

Torsdagsmat...

Torsdag igen!? Var tar veckorna vägen? Som vanligt känner jag mig seg och trött ikväll. Snart, snart är det helg! Bara en dag kvar! Håll ut!

På eftermiddagen fastnade jag lite för länge på kontoret, varför bilresan hem fick gå lite snabbare än vanligt. Jag lyckades kryssa mig förbi de värsta trafikpropparna lätt och smidigt. Rusningstrafiken är fortfarande rörig efter allt vinterkaos. Men jag undviker Essingeleden ett tag till och kör på mina bakgator på Kungsholmen och Södermalm. På vägen hel inhandlades det även lite livsmedel till middagsmaten.

Naturligtvis blev det ärtsoppa och pannkakor till torsdagsmiddag. Sonen och frun kom hem från sonens fotbollsträning. På torsdagar är det soppa till lunch på skolan vilket gör att sonen är lite hungrigare än vanligt, dessutom behöver man fylla på med en massa kolhydrater. Så jag ställde mig vid spisen och brassa käk. Det är tredje kvällen jag lagar mat hemma. Den nya livsstilen kanske kommer att fungera!? Det blev en god middag, om jag får säja det själv! Ja, nu är det ju inte så jättesvårt att laga pannkakor, men lite finess krävs. Hemligheten med en god pannkakssmet är lite smält smör och lite kanel...

Natti, natti!

torsdag 14 oktober 2010

Lunch eller middag?

Torsdagsmat...


Här skulle jag skriva om vår kvarterskrog som serverar "lunch" fram till klockan 21. Här käkar vi ofta på torsdagar.

Men så kom jag på att jag skrev om detta tidigare innan semestern. Så nu får det vara! Men gott är det alltid!

Kolla här! Supergott! Alltid!

torsdag 26 augusti 2010

Torsdag


Torsdagsmat...


Här i kvarteret har vi en toppenbra lunchrestaurang. De serverar dagens lunch mellan klockan 11.00-21.00. På förmiddagen sitter det mest byggarbetare och målare och äter, vid normal lunchtid är det mer "normala" lunchmänniskor från arbetsplatserna här runt omkring. Men på eftermiddagarna och kvällarna kommer alla skiftarbetarna. Taxichaufförer, ambulanspersonal, brandmän och en massa poliser. Kan man hålla liv i lunchrusningen från förmiddag till sen kväll har man god mat!

Idag jobbade jag hemifrån och frun jobbar kväll. Detta innebar att vi hade chansen att äta lunch tillsammans. Det händer inte ofta och är mycket trevligt när det händer. Frun jobbar ju skift och jag har oregelbundna arbetstider och reser en del.

Nu har vi förvisso precis haft fyra veckors semester tillsammans och har två veckors semester framför oss. Så vi har ju hunnit umgås en del... Men vi har en hel del att ta igen på den fronten! Och vem vet hur det blir resten av hösten, vintern och våren? Bästa att passa på!

Vi åt torsdagsmat! Ärtsoppa och pannkakor! Och det var gott! Hemlagad ärtsoppa och pannkakor som steks direkt på beställning. Inga varmhållna "pankisar" här inte! Dessutom har man något specialrecept på smeten. Jag tror man har lite smält smör i smeten, för pannkakorna blir lite "frasiga". Och så har man lite kanel i, vilket gör det riktigt gott. Serveras med sylt och grädde. Frun åt med god aptit, trots att hon egentligen inte gillar soppa.

Jag tror inte jag ätit ärtsoppa sedan min mormor levde. Det är riktigt gott! Utanför var det kallt och regnade. En kulen och kall höstdag är det perfekt med en god soppa! I vinter ska jag laga goda och mustiga soppor! Så får det bli!

Det är den här restaurangen jag talar om...