Visar inlägg med etikett tjejträff. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tjejträff. Visa alla inlägg

söndag 27 mars 2011

Vill ha!

Jag släpper inte min timme frivilligt!

Nej, jag är inte ett dugg utvilad efter helgen! Jag är, till och med, tröttare än i fredags... Hur gick det till!?

På lördagen jobbade frun på morgonen. Jag och sonen gick upp och käkade en god frukost. Det blev överblivna scones från torsdagens tjejträff. Ett par sekunder i mikron och de var som nybakade. Mums! Sonen kollade på Bollibompa medan jag löste Melodikrysset. En skön och lat lördagsmorgon.

Sedan blev det bråttom iväg till tennisskolan. Sonen spelade bra och såg glad ut hela tiden. Jag talade med trevliga mamman och slapp se sådär sur ut som jag brukar göra när jag är uttråkad under sonens sportaktiviteter. Alltså,missförstå mig rätt, jag gillar inte sport, men tycker att det är viktigt att sonen sportar. Så länge han gillar det och det är kul för honom, alltså...

Därefter tog vi en rejäl kebablunch på "Jerusalem Kebab" på Götgatan. Fullt med folk från hela världen. Gott som attans! Jag tog en specialtallrik vilket har allt! Kebabkött, kyckling, falaffel, friterade grönsaker och en massa goda röror.

På kvällen var frun borta på en tjejträff. Jag och sonen käkade tacos hos bästa grannarna. Trevlig samvaro bland vuxna människor och sonen fick leka av sig ordentligt hos bästa kompisen. Det verkar dessutom som om bästa grannarna är på gång till Kreta i september. Det vore toppen!

Sedan sprang vi ner till oss och släckte alla lampor och tände alla ljus. Under "Earth hour" satt vi i mörkret och spelade kort. Det var riktigt mysigt. Vi talade en hel del om hur mycket el vi förbrukar och vad det gör mot vår planet. Det var mysigt, stämingsfullt och viktigt! En bra manifestation över hela världen! Runt omkring oss brann levande ljus i fönstren. Det sades att fem miljoner svenskar deltog i manifestationen. Det är mäktigt! Jag talade med vännen som bor i Sjöstan. Där hade varenda fönster varit upplyst. Det måste väl vara ett bevis på att hela den där konstiga stadsdelen är befolkad av halvrika egoister!? Eller, vad!? Skäms!

På söndagen åt vi åter en god frukost med scones. Denna gång hade faktiskt frun gått upp och bakat! Gott och trevligt! Jag var tröttare än vanligt eftersom jag sett på en sen långfilm och det faktum att jag under natten blivit berövad på en viktig sömntimme! Jag vill ha tillbaka min timme! Fy, vad taskigt att ta den ifrån mig!

Under dagen var sonen på ett födelsedagskalas. Frun jobbade hela eftermiddagen och kvällen. Och jag fick två sköna timmar på stan! Bra för mig!

Efter födelsedagskalaset bar det iväg till Eriksdalsbadet och till sonen simskola. Den lilla, lilla sexåringen går simskolans högsta grupp och simmar, tillsammans med mycket äldre elever. Han simmade fram och tillbaka i den djupa bassängen. Han var så duktig! Och jag var så stolt! Sedan hem snabb och värma på lite middagsrester. Det blev lasagne! Det var gott!

Imorgon är det måndag! Jag är trött! Mycket trött! Puh! Ge mig min timme tillbaka!

torsdag 24 mars 2011

Längre än vanligt...

... kan det ju kännas som ibland...

Vaknade alldeles för tidigt i Sundsvall. Packa, frukost, checka ut och jobba. Först jobba lite i Sundsvall och sedan vidare till Hudiksvall. Sedan köra så snabbt som möjligt ut på E4an och hem till Stockholm. Jag skulle nämligen hämta sonen i skolan och ta honom till fotbollsträningen.

Naturligtvis fastande jag i bilköer ända från Kista och in till Norrtull och vidare genom hela Klarastrandsleden och Söderleden. Jag hann dock i sista minuten. Sonen fick trycka i sig en macka medan vi sprang till träningen. Sedan satt jag och möglade i det svettiga omklädningsrummet, tillsammans med andra uttråkade föräldrar, medan sonen tränade.

Nu började jag känna mig trött och sliten efter att ha jobbat två dygn i sträck och sedan kört som en biltjuv ända från västernorrland, utan en enda kisspaus. Nu skulle vi hem, fixa middag och bara koppla av. Jag ville bara slänga mig i schäslongen, ta av mig strumporna och koppla av framför TVn. Puh!

Men, se det gick inte! Frun hade bjudit in vänninor på något sorts inredningsparty. Allt var piffigt värre hemma och någon liten säljare stod där och sålde fula lampor och avskyvärda ljuslyktor. Hela hemmet var invaderat!

Mitt uppdrag för kvällen var att hålla mig borta, hålla mig tyst och få sonen att hålla sig borta och hålla sig tyst. I uppdraget fanns även att få katten Morris att hålla sig borta och hålla sig tyst. Så jag spenderade kvällen med att fixa lite uppvärmd mat till mig och sonen, samtidigt som jag försökte få Morris att stanna i köket med hjälp av en laserpekare. Efter maten fick jag tvinga kvar sonen i köket med hjälp av kortspel samtidigt som jag fortsatte att vifta med laserpekaren för att få kattfan att inte störa tjejträffen...

Nu är jag både trött och sur!