Visar inlägg med etikett idioter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett idioter. Visa alla inlägg

söndag 6 mars 2011

Efteranalys

Men vad f-n hände!?

Dagen tillbringades ute i solen. Promenad på stan med lille tappre sonen. Fortfarande lite svag och trasslig efter feberveckan. Vi tog tunnelbanan till city. Det är ett äventyr då vi aldrig åker kommunalt. Promenerade lite och gjorde många stopp då benen blev lite darriga på den lilla. Vi tog en fika på Teatercaféet i Kulturhuset. Har satt vi och såg ut över folkvimlet på Sergelstorg samtidigt som vi tog varsin semla.

Därefter promenad ner till Kungsträdgården. Här var det något sportlovsjippo på gång. Vi spelade lite fotbollsspel, såg en trolleriuppvisning och hann med att ta en liten lunch. Sedan tog vi bussen hem. Det var ett äventyr det med, tyckte sonen. Vi kanske åker lite för mycket bil!?

Sedan hem och börja pyssla inför kvällens begivenhet. Inhandling av mat, förbereda spotifylistor, lägga strategier, föranalysera. Allt inför melodifestivalen och "Andra chansen" i Sundsvall. Middag och vin med bästa grannarna och sedan var det dags!

Men vad fan hände!? De bästa låtarna som borde gå vidare var tvungna att duellera mot varandra. Ingen av dem gick vidare till final! Skandal! Ja, ja det är väl så att svenska folket är idioter! I alla fall alla som inte tycker som jag! Så är det!




Borde ha gott vidare...





Den här borde också gått vidare...



Faktiskt en riktigt rolig och bra låt!?

onsdag 20 januari 2010

Strul


Varför kan inte allt bara fungera som det ska!? Varför ska allting strula? Denna vecka har bara handlat om en massa bråk, tjafs och STRUL!!!

I måndags var det dags för krisföräldramöte på sonens dagis. Ja, jag vet att det heter förskola, men det här är ett "dagis". Det handlar endast om förvaring av små människor, inte om någon form av pedagogisk verksamhet, vilket förordas av lärogrundplanen...

Det blev en total katastrof! Under mötet tog jag och frun beslutet om att flytta sonen från denna fruktansvärda förskola. De rabiata nasiztpedagogerna visade sig från sin värsta sida. Den inkompetenta förskolechefen visade hur dum och flat hon är inför sina anställda och de deltagande föräldrarna. Idiotpedagogerna från avdelningen försökte försvara sin dumma verksamhet. En verksamhet som går ut på att alla barn är idioter. De förtrycker och hämmar barnens utveckling. Ni tror säkert att jag överdriver och skojar, men det är dessvärre sant. Äckelpedagogerna har dessutom ägnat sig åt mobbing och sett till att knäcka den enda vettiga kollegan de hade. Blir, som ni säkert märker, rejält arg bara av att skriva om detta! Puh!!

Sonen har nu börjat inskolningen på den nya förskolan. Förskolan i paradiset! Wow, vilken förändring! Här råder lugn och harmoni. Här finns engagerad och kompetent personal. Här finns en meningsfull verksamhet. Helt i motsats till förra helvetesförskolan!

Visserligen känns det som ett nederlag att behöva flytta sonen den sista terminen, men det finns inget annat alternativ. Sonen saknar sina gamla kamrater, men håller redan på att få nya. Vi ska gå och hälsa på den gamla förskolan imorgon och ta farväl av det gamla kompisgänget. Jag måste bara lägga band på mig så jag inte slår ihjäl de vidriga kärringarna! (Nu blev jag arg igen...)

Strulig vecka! Trixigt att få alla tider att stämma. Det blir nog bättre vad det lider...

måndag 28 december 2009

Måååååndag...

Känns alltid tungt!

Idag hade jag planerat att ta det lite lugnt. Fixa några bokningar och sortera lite papper. Sedan skulle jag göra en back-up på datorn och skicka den till IT-avdelningen i Danmark. Den tröga, dumma, gamla skitdatorn tog från klockan 9 till klockan 15 på sig att få till en back-up. Hur sjutton har jag kunnat hejda mig från att kasta den i väggen!? Jag måste ju bara ha världens bästa och mest behärskade temperament!

Fast det tycker nog inte chefen på sonens förskola. Hon vågade inte ringa upp mig innan jul, som hon lovade. Istället fick jag idag ett mycket syrligt och puckat mail från henne. Uppenbarligen gillade hon inte att jag kallade henne inkompetent som chef och att jag jämförde sonens dagispersonal med Hitler och Goebbels. Att jag dessutom hade kallat dem "knäppskallar" reagerade hon extra stark på. Alltså, idioter som ägnar hela dagar åt att skrika och kränka barn är faktisk nazister och knäppskallar! Jag ska nog avvakta ett par timmar innan jag skriver ett svar. Ett svar som även ska gå upp till stadsdelsnämnden och till hennes chef! Stackars lilla inkompetenta idiot till förskolärarhelvete!!! (Tre utropsteckan!?) Puh!

Sedan fick jag äntligen "tummen ur" och begav mig till viktminskningsinstitutet och gjorde lite husmorsgymnastik. Statistiken för december månad är helt körd. Januari blir bättre! Minsann om jag inte stod och svettades med en TV-kändis. Tänk att sådana också har viktproblem!? Lägger kameran verkligen på fem kilo?

Sonen och frun har varit ute och åkt snowracer hela dagen och nu är de på bio. Köttfärssåsen puttrar och middagen är klar när de kommer hem.Längtar!