Visar inlägg med etikett husmorsgymnastik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett husmorsgymnastik. Visa alla inlägg

söndag 31 januari 2010

Nyttig söndag


Vaknade, låg och drog mig, åt en skön frukost. Frun, sonen och stora kusinen gick ut i parken och åkte pulka. Jag åkte iväg till viktminskningsintitutet och gick på min husmorsgymnastik. Träningen gick bra, även om jag fortfarande tycker det är ganska tråkigt...

Sedan åkte vi och spelade bowling. Vad det är kul att spela bowling!! Vi gick till Imperial Lanes i Sickla. Vansinnigt roligt. Jag, frun, sonen och stora kusinen spelade i en timme. Jag spöade frun i första serien och frun spöade mig i andra serien. Fast den hann vi inte riktigt spela klart. Så det borde ju betyda att jag vann lite mer än frun!?

När vi kom hem bakade vi pizza. Gott!

Jag har packat och förberett mig inför morgondagens resa till Örnsköldsvik. Gruvar mig dock för flygresan i det lilla, lilla propellerplanet. Mitt i snöstormen!? Usch!!

onsdag 30 december 2009

Kallt!


Idag är det kallt! Mycket kallt. -10 grader är riktigt skitkallt i Stockholm. Hellre -30 i Jokkmokk är -10 i Stockholm. Men allt är bättre än +7 i Athen. Då fryser man in i själen. Inte ens lite kretensisk raki kan råda bot på den kylan...


Idag har jag återigen försökt att få lite struktur i mitt arbete. Återigen har jag misslyckats totalt med detta. Nu skiter jag i allt och återupptar arbetet nästa år. Min laptop är ivägskickad till IT-avdelningen i grannlandet. Vet inte riktigt när den nya datorn beräknas komma. Under tiden får jag klara mig utan mail. Hmm, då kanske jag hinner med allt det där jag aldrig annars hinner med!?


Jag åkte iväg till köpcentret och gjorde min "husmorsgymnastik" på "viktminskningsinstitutet". Jag hatar verkligen att träna, men det känns lite nyttigt efterråt. Alla idioter som gillar att träna borde få gratis antidepressiva medel av staten! Stackarna mår ju inte bra... Detta är min fulla övertygelse! Jag vägde mig för första gången på tre veckor. Trodde det skulle ha gått åt skogen. Jag har slarvat med "husmorsgymnastiken" och ätit en hel del julmat. För att inte tala om vin! Men se! Vikten låg stadigt. Jag hade till och med gått ner ett kilo extra. Så nu kan jag svulla ordentligt under nyår! Hepp! Grattis på mig!


Fick ett MMS på mobilen från frun. Hon och sonen är på Medborgarplatsen och åker skridskor. Det är andra gången sonen står på sina julklappsskridskor. Nu har han hittat balansen!

måndag 28 december 2009

Måååååndag...

Känns alltid tungt!

Idag hade jag planerat att ta det lite lugnt. Fixa några bokningar och sortera lite papper. Sedan skulle jag göra en back-up på datorn och skicka den till IT-avdelningen i Danmark. Den tröga, dumma, gamla skitdatorn tog från klockan 9 till klockan 15 på sig att få till en back-up. Hur sjutton har jag kunnat hejda mig från att kasta den i väggen!? Jag måste ju bara ha världens bästa och mest behärskade temperament!

Fast det tycker nog inte chefen på sonens förskola. Hon vågade inte ringa upp mig innan jul, som hon lovade. Istället fick jag idag ett mycket syrligt och puckat mail från henne. Uppenbarligen gillade hon inte att jag kallade henne inkompetent som chef och att jag jämförde sonens dagispersonal med Hitler och Goebbels. Att jag dessutom hade kallat dem "knäppskallar" reagerade hon extra stark på. Alltså, idioter som ägnar hela dagar åt att skrika och kränka barn är faktisk nazister och knäppskallar! Jag ska nog avvakta ett par timmar innan jag skriver ett svar. Ett svar som även ska gå upp till stadsdelsnämnden och till hennes chef! Stackars lilla inkompetenta idiot till förskolärarhelvete!!! (Tre utropsteckan!?) Puh!

Sedan fick jag äntligen "tummen ur" och begav mig till viktminskningsinstitutet och gjorde lite husmorsgymnastik. Statistiken för december månad är helt körd. Januari blir bättre! Minsann om jag inte stod och svettades med en TV-kändis. Tänk att sådana också har viktproblem!? Lägger kameran verkligen på fem kilo?

Sonen och frun har varit ute och åkt snowracer hela dagen och nu är de på bio. Köttfärssåsen puttrar och middagen är klar när de kommer hem.Längtar!

tisdag 22 december 2009

Mycket att göra...

Full rulle på jobbet idag. Åkte runt till de sista kunderna och delade ut julgodis. Mycket uppskattat!

Under hösten/vintern har jag gått ner en hel del i vikt tack vare coachning från ett "viktminskningsinstitut". Nu har jag nått min idealvikt och målet är ju ett behålla den. Inte det lättaste. Speciellt inte för oss män! Som Ni alla vet så ska man ju äta lagom och kombinera detta med promenader med stegräknare samt "husmorsgymnastik". (Det känns i alla fall så...)

På väg till dagens träning fick jag reda på att favoritpedagogen på sonens förskola har sagt upp sig. Detta efter en termins mobbning av pedagogerna "Hitler" och "Goebbels". Den här terminen har varit kantat av konflikter eftersom Nazipedagogerna, förutom att mobba sin arbetskamrat ägnar sig åt kränkande behandling av barnen samt straffar dem med att stanna inne eller eventuellt rastas med mikrokorta promenader på led. 21 ungar på led på Söders trottoarer... Inga utflykter, picnickar, museer eller någonting. Ingen som helst verksamhet i smågrupper, utan allt som görs ska göras av 21 ungar samtidigt. Vare sig de vill eller inte!? Jag ringde upp den förbaskat inkompetenta och konflikträdda förskolechefen och skällde ut henne efter noter! Gissa om folk i min omgivning tittade... Vi ska nu försöka byta avdelning eller i bästa fall förskola. Trist eftersom han bara har en termin kvar. Men nu går det inte längre. Nazisterna gör att många barn far illa... Det känns som ett nederlag, men det går inte att kämpa emot galenskapen längre. Rädda sig den som räddas kan!

Med pulsen uppe i 190 och adrenalinet sprutande ut i omloppet började jag träna av bara h-vete på husmorsgymnastiken. Tanterna flög all världens väg och jag satte personligt rekord. Ska nog ringa den där förskolechefen ett par gånger i veckan strax innan träningen!

Vi har även hunnit införskaffat oss den vackraste och dyraste granen på Södermalm! En grön, fin, tät kungsgran har flyttat in. Vi ska börja klä underverket imorgon. Kort kommer!

Just nu ligger båda katterna under det täta grenverket och njuter.