Visar inlägg med etikett träna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träna. Visa alla inlägg

fredag 3 december 2010

Aj!

Dags igen...

Jag vaknade av  mig själv innan väckarklockan hann ringa. Det händer ju inte så ofta. Frun var redan på jobbet och tog hand om alla insnöade resenärer runt om i Europa. Jag och sonen hade en lugn skön morgon med lite Bolibompa och frukost. Sonen åt sin goda fullkornsgröt med banan, kanel och honung. Själv sörplade jag i mig min soppa och försökte hålla modet uppe...

Trots att man har gott om tid så blir det alltid lite jäktigt på slutet. Vi fick kasta på oss ytterkläderna och springa iväg till skolan. Det var när jag skulle böja mig ner och knyta kängorna som det hände... Pang, kändes det i ryggen! Ryggskott igen!? Tar det aldrig slut? Jag har aldrig haft så mycket ryggkrångel som det senaste halvåret.

Som tur är jobbar jag hemifrån idag. Jag fick varva dator och telefon med ryggläge på värmedyna. Det gick ganska bra ändå. Det blir värre imorgon då jag ska sitta i bilen i åtta timmar.

Jag måste komma igång med någon bra träning efter nyår! Trist och tråkigt, men så är det...

söndag 28 februari 2010

Trevlig söndag

Sonen och bästa kompisen sitter och söndagspysslar lite...


Vaknade lagom tidigt och gick upp och åt en trevlig söndagsfrukost. Grannsonen, sonens allra bästa vän, ringde på dörren och de båda grabbarna satte igång att riva lägenheten. Efter allt spring var de, och vi, så utpumpade att de gick med på att sitta i köket och pyssla lite. Fram med pennor, papper och saxar. De små illbattingarna satt sedan en lång stund försjunkna i sitt pysslande. De satt även och småpratade med varandra om livets väsentligheter. Rara gossar!

Jag åkte iväg en stund och hann med att träna. Passade även på att äta lunch på shoppingcentret. Jag tog marinerade kycklingspett med bulgur. Det var gott!

Sedan hem och hämta familjen och sedan åka tillbaka till samma shoppingcenter, igen! Frun och grannfrun hade bokat en bowlingbana i två timmar. Har spelade vi tillsammans och hade mycket trevligt! Jag har dock drabbats av en idrottsskada! Jag har fått "bowlingtumme"! Gudskelov har jag ju det mest fantastiska hydrokolloida förband som finns på marknaden, liggande i medicinskåpet. Jag klippte till ett snyggt förband till min skadade tumme...

När vi stod och lagade middag så ringde bror. Han lät lite desperat. Han satt i bilen och hade två soffor på sitt släp. Han behövde omedelbart få upp dem i lägenheten. Så jag fick lämna köket och bli upphämtad av bror, åka ut tillförorten och släpa en riktigt, riktigt tung soffa upp till lägenheten. Lägenheten har förresten blivit ordentligt flyttstädad av en firma. Skönt att tvätta bort psykfallen som bodde där tidigare! Sedan hem igen och äta god middag.

Kali nichta!

lördag 23 januari 2010

Lugna lördag

Idag har vi tagit det ganska så lugnt Vi vaknade, åt frukost, löste melodikrysset och sedan började vår dag. Precis som det ska vara!

Frun och sonen gick på bio. Jag passade på att åka till viktminskningsinstitutet och träna ett pass. Efteråt strosade jag runt i det omgivande shoppingcentret och kollade på lite kläder. Men jag hittade ingenting. Jag behöver shoppa en massa nya kläder eftersom alla de gamla är flera storlekar för stora. Jag hittade dock inget intressant, eller tillräckligt billigt, för att passa mig. Månaden efter julhelgerna känns ju alltid lite grann i plånboken. Särskilt då skidsemestern ska betalas snart... Jag köpte istället en tidning och tog en skön lunch i min ensamhet. En stor sushitallrik blev det istället. Mums!

Dagen var grå och kall och som gjord för lite inomhuskurande. Jag spelade lite Zelda på Nintendo Wii. Spännande som sjutton! Sonen satt i soffan och tittade på.

Lördagsmiddag blev hembakad dinkelpizza framför TVn. Jag hade tomat, ost, skinka, champinjoner, sardeller och inlagd paprika på min. Detta sköljdes ner med lite gott vin.

En bra lördag!

torsdag 7 januari 2010

Nöjd

Känner mig, än så länge, nöjd med dagen! Hann iväg och träna ett pass. Det gick bra och jag var nästan helt ensam. Skönt!

Sedan köpte jag med mig hem lite god thaimat från kiosken mitt emot. Jag älskar vår nya thaikiosk! Enkelt och bekvämt!

Nu försöker jag begripa mig på den nya datorn. Det går bättre och bättre. Vi ska nog kunna bli goda vänner vad det lider!

måndag 4 januari 2010

Köttbullar, köttbullar, ge mig mera köttbullar...


Idag ringde telefonen en hel del. Fick jobba mer än jag trodde. Lite problematiskt att jobba då datorn fortfarande är i grannlandets IT-avdelning. Dessutom börjar den gamla hemmadatorn sacka ihop helt... Puh! Hinner ju knappt kolla av Facebook! Inte undra på att man börjar få abstinens!?

Sedan en snabbis ut till "viktminskningsinstitutet" för lite "husmorsgymnastik". Trist och tråkigt, men kändes nyttigt efteråt Inser att jag inte kommer att kunna träna på onsdag pga helgdag. Kommer jag hinna/orka/förmå mig att åka dit redan imorgon?

Frun har börjat med viktminskningscentrets fasta. Även fast hon inte är medlem. Jag "köper ut" åt henne. Kanske borde jag ta provision!? Jag kan bli en "dealer" och langa bantingsprodukter åt allmänheten!? Tål att tänkas på...

Jag är inte så bra på att laga mat! Tycker inte det är kul och gör det lite halvhjärtat. Jag kan blanda ihop mat efter ett recept, på samma sätt som man blandar en infusion. Har inte riktigt känsla för det där... Men jag uppskattar alltid vällagad mat. Gärna svensk husmanskost eller grekisk mat förstås!

Jag lyckades dock med köttbullarna i julas. Därför fick jag en beställning på en stor laddning köttbullar av frun. Vi har trillat köttbullar hela kvällen. De ska frysas in och ätas under nästa vecka. Jag är då på konferens i Sälen och frun kommer stå för hela mathållningen här hemma. Inte så kul då man själv fastar. Försöker därför fylla frysen så att middag ska kunna värmas upp till sonen. (Bilden är kass, men blixten kom inte igång...)

Imorgon jobbar frun kväll igen och jag och sonen ska hitta på något kul tillsammans.

Önskar er alla en trevlig kväll!

onsdag 30 december 2009

Kallt!


Idag är det kallt! Mycket kallt. -10 grader är riktigt skitkallt i Stockholm. Hellre -30 i Jokkmokk är -10 i Stockholm. Men allt är bättre än +7 i Athen. Då fryser man in i själen. Inte ens lite kretensisk raki kan råda bot på den kylan...


Idag har jag återigen försökt att få lite struktur i mitt arbete. Återigen har jag misslyckats totalt med detta. Nu skiter jag i allt och återupptar arbetet nästa år. Min laptop är ivägskickad till IT-avdelningen i grannlandet. Vet inte riktigt när den nya datorn beräknas komma. Under tiden får jag klara mig utan mail. Hmm, då kanske jag hinner med allt det där jag aldrig annars hinner med!?


Jag åkte iväg till köpcentret och gjorde min "husmorsgymnastik" på "viktminskningsinstitutet". Jag hatar verkligen att träna, men det känns lite nyttigt efterråt. Alla idioter som gillar att träna borde få gratis antidepressiva medel av staten! Stackarna mår ju inte bra... Detta är min fulla övertygelse! Jag vägde mig för första gången på tre veckor. Trodde det skulle ha gått åt skogen. Jag har slarvat med "husmorsgymnastiken" och ätit en hel del julmat. För att inte tala om vin! Men se! Vikten låg stadigt. Jag hade till och med gått ner ett kilo extra. Så nu kan jag svulla ordentligt under nyår! Hepp! Grattis på mig!


Fick ett MMS på mobilen från frun. Hon och sonen är på Medborgarplatsen och åker skridskor. Det är andra gången sonen står på sina julklappsskridskor. Nu har han hittat balansen!