söndag 28 februari 2010

Trevlig söndag

Sonen och bästa kompisen sitter och söndagspysslar lite...


Vaknade lagom tidigt och gick upp och åt en trevlig söndagsfrukost. Grannsonen, sonens allra bästa vän, ringde på dörren och de båda grabbarna satte igång att riva lägenheten. Efter allt spring var de, och vi, så utpumpade att de gick med på att sitta i köket och pyssla lite. Fram med pennor, papper och saxar. De små illbattingarna satt sedan en lång stund försjunkna i sitt pysslande. De satt även och småpratade med varandra om livets väsentligheter. Rara gossar!

Jag åkte iväg en stund och hann med att träna. Passade även på att äta lunch på shoppingcentret. Jag tog marinerade kycklingspett med bulgur. Det var gott!

Sedan hem och hämta familjen och sedan åka tillbaka till samma shoppingcenter, igen! Frun och grannfrun hade bokat en bowlingbana i två timmar. Har spelade vi tillsammans och hade mycket trevligt! Jag har dock drabbats av en idrottsskada! Jag har fått "bowlingtumme"! Gudskelov har jag ju det mest fantastiska hydrokolloida förband som finns på marknaden, liggande i medicinskåpet. Jag klippte till ett snyggt förband till min skadade tumme...

När vi stod och lagade middag så ringde bror. Han lät lite desperat. Han satt i bilen och hade två soffor på sitt släp. Han behövde omedelbart få upp dem i lägenheten. Så jag fick lämna köket och bli upphämtad av bror, åka ut tillförorten och släpa en riktigt, riktigt tung soffa upp till lägenheten. Lägenheten har förresten blivit ordentligt flyttstädad av en firma. Skönt att tvätta bort psykfallen som bodde där tidigare! Sedan hem igen och äta god middag.

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar