lördag 20 februari 2010

Melodifestivalen


Melodifestivalen är ju det som präglar hela helgen, så här års! Inte sant!? Melodifestivalen får oss att gå igenom årets tristaste veckor. Och när hela spektaklet är över så börjar snödropparna blomma och krokusen tittar fram.

Nåja, normalt i alla fall. Men med årets vinter så lär vi knappast se några vårtecken förrän vid valborg!? Jag kan inte sluta tänka på den enorma slask- och lerperiod som väntar oss. Jösses vad mycket snö och slask som ska smälta innan det blir barmark!! Lera och galonbyxor kommer att prägla oss en tid framöver! Huvva!

Vi vaknade vid niotiden, sonen och jag. Frun tassade iväg till jobbet tidigt i ottan. Hon tog hand om alla de strandsatta resenärerna runtom i Europa. Snöovädret gjorde hennes arbetsdag mycket intensiv!

Jag och sonen åt en lugn och skön frukost. Jag riggade datorn inför melodikrysset och sonen gick ut och kollade lite "Bolibompa". Drack några baljor te samtidigt som jag bloggade, facebookade och löste krysset. Ganska lätt denna vecka, även om det var lite svårare än de senaste veckorna... Nästa vecka vinner vi priset! Yes!!

Vi skrotade runt i våra pyjamas då snöstorm och kyla gjorde att vi inte ville gå ut alls. På eftermiddagen gav vi oss ut och pulsade ner till Färgargårdstorget och till "gamla" dagiskompisens avskedskalas. En av sonens favorittjejer flyttar till England. De har varit kompisar ganska länge på dagis. Ända tills sonen bytte förskola för ett tag sedan. Sonen har lekt "Törnrosa" många gånger med denna tuffa tjej. Vad jag förstår så handlar leken "Törnrosa" mycket om själva pussen som prinsen ger till Törnrosa för att väcka henne ur den hundraåriga sömnen... Hmmmm!

Efter ett mycket lyckat kalas plöjde vi oss genom snödrivorna och gick hem. Uppladdning inför festivalen! Tjuvlyssnade på bidragen och drack lite vin. Vi käkade en god middag hos grannarna innan evenemanget började. Sedan gick vi ner till oss och kollade på själva utsändingen. Detta då de håller på att renovera hos grannarna och de inte har någon soffa på plats i vardagsrummet ännu.

Själv hade jag velat ha Alcazar och Darin till finalen samt Timotej och Elin Lanto till "andra chansen". Utslaget blev ju annorlunda. Darin och Timotej till finalen var ju ändå okej. Alcazar till "andra chansen" var ju också okej. Men Crusified Barbara!? Vad i h-lvete hände!? Ööööh?
För övrigt tycker jag nog att startfältet var ganska lamt. Även denna gång...

Imorgon jobbar frun kväll. Jag och sonen ska försöka vara lite kulturella tillsammans med kusinen. Kusinen ska vara hos oss då bror och svägerska ska hinna packa inför förestående flytt.

Vi hörs imorgon! Kali nichta!

PS Timotej påminner mig om en gammal schamporeklam... Är jag ensam!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar