tisdag 23 februari 2010

Överkompensera


Ibland tar man i lite för mycket! Man ska försöka skyla över någon brist hos någon eller något och tar i och försöker desperat leta efter fördelar så att man fullständigt öser superlativ och komplimanger över en person eller situation.

Ibland, eller ganska sällan nuförtiden, när man är på fest så sitter man och talar med den tråkigaste, mest trista och mest ointelligenta människa i hela sällskapet. Där sitter man och bara bekräftar, speglar och försöker få den lilla idioten att komma i god dager. Detta gör man istället för att dansa och ha kul med de andra sköna människorna. Man överkompenserar!

Ikväll överkompenserar fastighetens värmesystem kylan som finns utanför. När termometern går ner till -20 utanför så har vi typ 27 grader inomhus!? Det här innebär att när man kommer hem tar man av sig dunjacka, halsduk, kängor, termobyxor i hallen. Sedan tar man av sig byxor, långkalsingar och tröja. T-shirt och shorts är lämplig klädsel i vår lägenhet just nu! Jag har precis stängt av alla våra radiatorer. Vi har det gott på grannarnas värme. Skönt!

Samtidigt hör jag från vänner som oroar sig över elpriser, eldar i öppna spisar och kaminer och går inomhus i raggsockor och fleecetröjor. Det är kämpigt därute! Behöver ni lite värme får ni komma hhit på en fika!

Kali nichta!

PS Om jag nu suttit och talat med just dig på en fest, så betyder inte det att du är en idiot, och att jag överkompenserar. De idioter jag överkompenserar på vet inte om att jag har en blogg/vad en blogg är/hur en dator fungerar/hur man går på en trottoar och tuggar tuggummi samtidigt....
Ni fattar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar