torsdag 18 februari 2010

Skön promenad efter jobbet

Vanligt transportmedel i Östersund

Promenad på Storsjön. Utsikt mot solnedgången över Frösön. (Tack gode gud att jag hade långkalsingar!)


Promenerade Kyrkogatan från sjukhuset till hotellet och lämnade från mig mina väskor. Sedan på med långkalsingarna och ut och promenera.

Hur många steg behöver man för att kompensera bort ärtsoppan och pannkakorna jag åt till lunch!? Semlan här om dagen "kostade" runt 15 000 steg! Puh!

Stan är kanske inte världens vackraste, men en av de trevligaste. Man måste gå på rätt sida av gatan. Den andra sidan är inte sandad för alla sparkstöttingar? Utsikten över Storsjön och Frösön slår det mesta. Jag har faktiskt rötter från Frösön. Min salig farmor är född och uppvuxen här, innan hon flyttade till Stockholm och Södermalm. Jag har hittat det gamla släkthuset som hennes syster bodde i. Det står kvar. En liten villa omgiven av moderna bostadsområden. När ja var liten låg huset avskilt i en liten villaidyll..

Nu tillbaka till hotellet för lite mat och en massa jobb!

2 kommentarer:

  1. mmm, sparken (ja i Bollnas sager vi sa - inte spartstotting) maste kannas valdigt exotiskt o ovanligt for dig. 08.

    SvaraRadera
  2. Mycket exotiskt! Speciellt när de åker på trottoarerna här i stan... Tänker på filmen "Sällskapsresan II/Snowroller" där de kallar den "the kick"...

    SvaraRadera