lördag 27 februari 2010

Psykflytt


Idag gick jag upp i ottan! Verkligen skittidigt! Det var synd om mig i morse! Ni som känner mig vet att jag inte anser det normalt att gå upp före klockan 12.

Detta är förmodligen en rest efter alla de år jag jobbade natt. Jag vill vakna upp utan påverkan av någon väckarklocka. Det var skönt att alltid vakna upp utvilad någongång vid 17-tiden, efter ett nattpass. Då kanske ni tänker; "vilken slöhög!?" Men somnar man klockan nio på morgonen och sover åtta timmar så vaknar man vid 17. Så det så! Så vill ni ha en fungerande sjukvård, varor levererade till affären, tågen och bussarna på tid så får ni börja acceptera att vissa människor måste få sova på dagen!

Hur som helst tvingades jag upp skittidigt! Detta för att åka ut till bror och svägerska och hjälpa till med deras flytt. De ska flytta till en ny lägenhet inom grannskapet. Ingen flyttbil, utan vi släpar bohaget en bit bort till en ny lägenhet.

När jag kom till bror och svägerska var allt prydligt packat i ettiketterade lådor. Lägenheten var perfekt flyttstädad. Dessutom hade det fixas ett par flyttkärror som skulle underlätta enormt! Så vi satte igång att flytta prylar till den nya lägenheten.

När vi kom fram träffade vi lägenhetsinnehavaren som skulle byta lägenhet med bror och svägerska... Ingenting var packat! Ingenting var städat! Dessutom hade lägenheten bebotts av "hamstrar" som samlat på sig en massa skit! Det såg inte klokt ut!

Gudskelov hade bror och svägerska ett skaffat ett gäng goda vänner som skulle hjälpa med flytten! Detta innebar att dessa tappra medmänniskor, inkluderat mig, fick helt plötsligt fixa med två flyttar!? Varav den ena dessutom skulle packas!? Men vi fixade detta! Lite jobbigt var det dock när vi tvingades packa ut deras kylskåp och skafferi ner i svarta plastsäckar och flytta över till deras nya lägenhet... Bror stack iväg och fixade extra flyttkartonger och plastsäckar. Vi packade deras värdelösa sopor och släpade över de till deras nya lägenhet. Det mesta borde dock ha förpassats till grovsoprummet direkt!

Bror och svägerskas nya bostadsrättsförening kommer dock stå för en ny flyttstädning. Detta efter lite tjafs. Anticimex sanerar lägenheten snart och därefter kommer målare och renoverar det hela! Hipp, hipp, hurra!!

Men vi som är inom viktminskingsinstitutet kallar det hela "vardagsmotion"! Jag fick ihop över 10 000 steg!Bra jobbat!

Jag ser MYCKET fram emot inflyttningsfesten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar