måndag 22 februari 2010

Konstig dag

Bilköer vid alla infarter
Inställda tunnelbanetåg skapade kaos vid de få ersättningsbussar som fanns att tillgå


Inte en kund var på plats idag. Alla hade hamnat i det totala kollektiva trafikkaos som lägrat sig över hela länet. Redan på morgonen hade alla mina inbokade möten ställts in. Tid att hinna med lite administration och telefonsamtal. Åkte även in till kontoret och arbetade ett par timmar då frun skulle ha lite kollegor hemma på lunch. Tack och lov för att man bor i innerstaden en dag som denna!

Jag var ganska förberedd på vad som komma skulle eftersom jag var ute på stan igår. Tunnelbanan har ställts in till alla stationer ovan jord!? Det har aldrig hänt under min livstid! Nästan alla bussar har ställts in för att användas som ersättningsbussar för utebliven tunnelbana. Det här inte räckt till på långa vägar ändå. Tänk er att ett tåg rymmer över 1000 passagerare, det blir typ 16 bussar per tåg. Fungerade inte så bra. På vissa ställen utbröt näst intill kravaller när desperata människor skulle tränga sig på de få bussar som kom. Vakter fick inkallas för att hejda slagsmål.

Bilköerna blev enorma. Jag åkte in till kontoret vid lunchtid och då var de fortfarande köer som vid morgonrusningen. Nu, några timmar senare har fortfarande "morgonköerna" inte släppt och det har börjat bli "kvällsköer" med hemvändande som desperat försöker hinna till dagis och Konsum inom rimlig tid. Jag åkte från Bromma hem till Söder genom att snirkla mig på diverse bakgator. Lyckades köra hem nästan helt lagligt. Nu står bilen i garaget och ska inte röras förrän imorgon. Hoppas situationen löst sig då...

Frun har varit ledig idag. Hon är nog mycket glad för det! Tågkaos och flygkaos råder överallt... Snart ska jag gå ner till dagis och hämta hem sonen. Det har varit runt 20 minusgrader i innerstaden vilket, även det, är mycket ovanligt. Förmodligen har de fått vara inne idag för att inte förfrysa näsa och kinder av de stackars barnen.

En konstig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar