onsdag 17 februari 2010

Konservburken...


...som ska ta mig från Bromma till Östersund.

Flygplanet Saab 2000 har inbyggd skakgenerator och söker sig instinktivt till varenda liten luftgrop. Ljudanläggningen ombord fungerar inte, men det gör ingenting då hela planet knakar så högt så ingen hade hört något i alla fall...

Jag ska flyga från Bromma lilla flygplats, med alla hus och gator som är i vägen för både start och landning, till Östersunds flygplats på Frösön. En stor ö mitt i Storsjön med en gammal militärflygplats med långa start- och landningsbanor. Ingenting i vägen här inte. Här finns vidderna!

Flygbolaget är visst nytt och heter Östersundsflyg.

I nästa liv vill jag byta Östersund, Sollefteå, Visby och Örnsköldsvik mot Athen, Paris, New York och Rio de Janeiro! OK? Kan man passa på att få byta Scandic mot Sheraton eller Hilton? Jag bara undrar...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar