söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag!


Eller "Valentine´s day", som man säger där borta...

Sonen vaknade lite för tidigt och väckte oss andra. Frun gav upp och lämnade sängen. Jag går aldrig upp före klockan 10 på en helg! Finns ingen anledning till att inte få vara utvilad! Jag drönade vidare, men blev åter väckt av sonen. Han och frun hade fixat frukost och min omedelbara närvaro krävdes ute i köket. Klockan nio en söndag!? "Stick och brinn!", tänkte jag. Men masade mig ändå upp, mycket ovilligt. Och då hade de små liven fixat en mysig "Alla hjärtans"-frukost!? En jättemysig frukost med en hjärtformad liten tårta, som kronan på verket.

Sedan iväg till viktminskningsinstitutet och lite träning. Kunde behövas efter all tårta. Hann även springa förbi en leksaksaffär och handla en födelsedagspresent till lilla grannen, sonens bästa vän, som hade kalas idag.

Födelsedagskalaset hölls på sonens teaterskola. Barnen fick vara tillsammans med en dramapedagog och upplevde ett äventyr. Tror det var en sjörövarinspirerad historia som så småningom ledde fram till en godisskatt. Därefter tårta och bullar i massor. Alla polarna från gamla dagiset var där. Efter kalaset gick vi ut i parken och hade snöbollskrig. Kul!

Sedan hem och piffa till sig lite. Vår inhyrda barnvakt kom och löste av oss. Jag och frun gick ut på egen hand, vilket verkligen inte händer ofta... Först ett biobesök. Vi såg filmen "Valentine´s day" som var en charmig, romantisk "feelgood"-film. Rolig och underhållande! I samma stil som "Love actually", men inte lika bra. Kvällen avslutades med en god middag på vår favoritkrog, Östgötakällaran. Gå dit!

Jag gillar egentligen inte fenomenet "Alla hjärtans dag"! Tycker det blivit alldeles för amerikaniserat, precis som "Halloween", en helg som inte heller finns i vår tradition. Jag tycker alla dagar ska vara "Alla hjärtans", dagar då man bryr sig om varandra lite mer.

Det har varit en mycket trevlig "Alla hjärtans dag"!

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar