lördag 6 februari 2010

Kullturella killar...


...tänkte vi vara. Men så blev det inte!

Vaknade och åt en lugn frukost med sonen. Frun gick upp i ottan och jobbade. Sonen kollade på "Bollibompa" och jag löste veckans Melodikryss. Den här veckan var det faktiskt ganska lätt. Det är det inte alltid. Jag och kollegan behövde aldrig ringa och kolla varandras resultat. Då är det en lätt vecka!

Det var efter denna sköna "slöstart" på helgen som vi tänkte vara lite kulturella, jag och sonen. Vi tog en promenad in mot stan. På vägen stannade vi till salig mors grav och tände ett ljus. Jag vill att hon alltid ska ha lyktan tänd vintertid. Men den här veckan har varit så intensiv, så jag har inte hunnit förbi sedan förra helgen.

Vi hade planerat att kolla in Medeltidsmuseet nu när det är nyöppnat efter den långa renoveringen av Norrbro. Det skulle vara en familjevisning av den nya utställningen. Och vi var i god tid! Det var många andra också!! Jösses vilken kö! Ingen idé att ens försöka komma in. Vi lägger helt enkelt Medeltidsmuseet på is ett par veckor. Tills den värsta hysterin lagt sig.

Kanske drar vi till Fjärilshuset imorgon? Jag har faktiskt aldrig varit där!? Bror min praktiserade där någongång på högstadiet/gymnasiet. Var det inte där en praktikant stoppade hasch i en kaka, som han bjöd all personal på!? Det gick visst inte så bra, då de flesta åkte in med ambulans till sjukhuset. Snacka om "snedtändning"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar