onsdag 3 februari 2010

Kundmöte


Idag hade jag ett jätteroligt möte på ett av de stora sjukhusen i Stockholm!

Jag visade vårt revolutionerade stomibandage, med ett unikt och världspatenterat hudskydd. Överlägsna alla andra hydrokolloida hudskydd som finns på marknaden. Så det så!

Hur som helst så har stomibandaget en ganska originell design. Den ser liksom lite sne ut... Saken är den att den är designad av slutbrukare och stomiterapeuter. Den optimala formen på påsen är helt anatomiskt utförd.

För att visa det ställde jag mig upp och höll upp påsen för colostomi (stomi på tjocktarmen, sluten påse) på vänster sida av min bål, i närheten av min ljumske. Detta för att visa att den smäckra formen på produkten och hur påsen är designad för att runda höftbenskammen. När jag gjorde det låg min mobiltelefon i vänster framficka på mina byxor. Detta förde med sig en utbuktning i tyget. Så jag tog handen och förde bort denna bula lite mer åt vänster så att påsens form inte skulle störas.

"Jag ska bara fösa bort min mobiltelefon", sade jag.
"Vilken tur att du sade att det var mobiltelefonen du föste bort", sade kunden.

Sedan började vi skratta båda två! Länge! Mycket länge! Helt galet! Det gick knappt att få tillgång ett seriöst samtal efter detta... Men det stora sjukhuset ska nu testa vår överlägsna produkt på alla colostomier! Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar