onsdag 10 februari 2010

En dag, en helt vanlig dag...


Vaknade i morse, motvilligt och lite för sent. Åt en mysig frukost med sonen. Allt medan frun gjorde sin morgontoalett. Frun och sonen promenerade iväg till dagis, medan jag satte igång att jobba lite.

Efter lite jobb hemifrån åt jag lunch. Köpte en god thaiwok från kiosken mitt emot. Gott! Rekommenderas varmt!

Sedan lite eftermiddags besök. Hann även med en sväng till träningen. Sedan snabbt som tusan till dagis och hämta sonen. Idag stängde man tidigare än vanligt på grund av arbetsplatsträff. Hämtade en glad och nöjd son som haft en toppendag. Pulkaåkning i Stora Blecktornsparken, pannkaka till lunch och dessutom lite kreativt arbete i ateljén! På gamla dagishelvetet var det helt omöjligt att få pannkaka och de fick inte åka någon pulka alls. De enda teckningar man ritade var sk "Mandala-teckningar". Idiotiska mallar som barnen skulle färglägga. Som en mycket dålig målarbok. Ingen fantasi och kreativitet alls. Skäms, förskolan från helvetet! Förstår ni att han har hamnat i förskolan i paradiset!? Vi är så glada och lättade!

I ateljén hade sonen gjort "allahjärtanskort" till mig och frun. Mitt kort föreställer våra mysiga måltider, på tu man hand. Vi har visst väldigt långa ben? Lägg märke lampan som sprider ljus över vårt matbord. Att äta ska vara förenat med lust och social samvaro. Är det inte otroligt sött att vi har våra näsor i samma höjd som bordsskivan!? Det är väl så det känns för sonen...

Hem och käka lite mellanmål. Vi hann faktiskt spela lite Zelda också... Sedan iväg till teaterskolan, som hade premiärträffen för denna termin idag. Ny "fröken" och delvis en ny grupp. Sonen verkade haft kul som sjutton under sin första gruppträff!

Under gruppträffen hann jag iväg och handla lite mat, blommor (Ja, tulpaner! Så klart...) och lite andra ärenden. Efter teaterskolan gick vi hem och nåt en god middag. (Se bilden...)
Sonen somnade med ett leende på läpparna strax efteråt. En bra dag!

Nu sitter jag däremot och går igenom jobbmailen och försöker få till en lista med alla telefonsamtal jag måste göra imorgon...

Kali nichta!


PS Jag scannade in bilden! Jag är den bästa "scannaren" på Söder! Yeah!
(Det handlar om att bli "vän" med din scanner. "Tingen" ska vara med dig!)
:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar