fredag 19 februari 2010

Östersund


Vaknade och tänkte ta en dusch, med se det gick inte. Vattnet råkade vara avstängt!? Ganska dumt att stänga av vattnet på ett hotell på morgonen, just den tiden då förmodligen halva hotellet stod i duschen.

Gick ner och åt frukost istället. När jag kom upp till rummet så fanns det fortfarande inget vatten så jag gick och tränade istället. Det finns nämligen ett viktminskningscenter här uppe också. Så fick jag äntligen en dusch och passade även på att raka mig när jag ända hade tillgång till en sådan enorm lyx som rinnande vatten...

Sedan iväg en sväng till sjukhuset för ett möte innan jag sprang hem till hotellet för att kolla mailen och packa det sista innan utcheckning. När jag skulle borsta tänderna upptäckte jag att det fortfarande inte fanns något vatten. Därför fick jag istället borsta tänderna i mineralvatten som jag snodde från minibaren.

Man kan säga att jag var lite, bara lite, irriterad vid utcheckningen. Stackars lilla receptionistkrake! Hotellet bjöd på mineralvattnet som jag borstat tänderna i. Tusen tack!! Jag fick även en flaska olivolja signerad Jamie Oliver. Tack snälla! Men det räcker dessvärre inte! Det kommer en FET reklamation på posten! Hepp!

Sedan hade jag lite tid över innan jag skulle bli hämtad till flygplatsen. Passade på att promenera över isen till Frösön. Min farmor var faktiskt född här. Jag lyckades hitta huset som släkten hade i generationer. Det byggdes en gång i tiden av farmors syster med make, Anna och Gustav. Här var vi många gånger och hälsade på i min barndom. På den tiden låg huset avskilt i en skogsdunge. Nu har hyreshusen letat sig in på knuten. Tomten har bara blivit mindre och mindre. Huset har ett fantastiskt läge direkt vid Storsjön.

Nu har jag kommit hem till Söder och håller på att tina upp. Snart dags för fredagsmys!
Trevlig helg, vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar