söndag 7 februari 2010

"Fjäril vingad syns på Haga..."


Gick upp i morse och fixade frukost åt mig och sonen. Frun var ute och motionerade tidigt då hon skulle jobba senare.

Efter frukosten stack jag och tränade. Medelåldern på träningen låg runt 95, och de tog inte ens i riktigt som man ska för att det ska kallas träning. Var de övriga sysslade med skulle inte ens kunna kallas sjukgymnastik!? Jag tror snarare det kallas "kafferep"eftersom kärringarna mest gick och snackade... Hur som helst var de alla ivägen för min träning!

Därefter drog jag och sonen ut till Fjärilshuset, ute på Haga. Jag har aldrig varit där tidigare. Bor man på Söder är ju Hagaparken lite åt fel håll. Vi åker hellre till Nyckelviken eller Hellasgården när vi vill ha lite "spenat". ("Spenat" betyder "natur" på Stockholmska. Kan behöva förklaras för lantisvännerna bosatta i Grekland... *hahahaha*) Där mötte vi upp med grannfamiljen. Sonen och bästa kompisen sprang runt som galningar. Men de hade kul!

Fjärilshuset var inte speciellt stort, men mycket sevärt! Det bestod av en stort café/restaurang, vilket jag gillar med alla museer, samt två växthus. Det ena var varmt och det andra var skitvarmt och jättefuktigt. Vi såg papegojor, giftiga pilgrodor, en massa karpar (stoora guldfiskar, typ...), söta små fåglar som jag inte kom ihåg namnet på, sköldpaddor och en massa fjärilar! Otroligt vackra fjärilar i alla färger! Det fanns även en massa puppor som väntade på att bli nya fina fjärilar. En del hade börjat sin metamorfos.

Det var varmt och fuktigt i det tropiska växthuset! En rekommendation är att ta på sig lager-på-lager kläder, så man kan ta av sig medan man är där inne! Det fanns en bra restaurang där vi käkade lunch. Struligt med en massa ovan personal, som inte kunde någonting. Men maten var god! Jag käkade en "Hälsotallrik" med räkor, sonen tog naturligtvis pannkakor.

Kvällen var lugn! Sonen och jag hade en trevlig middag då vi talade om tjejerna på nya förskolan. Det finns visst en som pussas!? Hmmmm....

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar