onsdag 17 februari 2010

Höll på att glömma!?


Frun var ledig idag så jag behövde inte stressa iväg till något dagis. Skönt!

Istället stressade jag iväg till kontoret för ett möte med nya chefen och hans chef, det vill säga chefens chef som för övrigt är min gamla chef... Som lite kuriosa kan jag berätta att nya chefen är min sjunde chef på fem år. Här går det undan!

Mötet gick bra! Det planerades och gicks igenom strategier och de verkade båda som om det trodde att jag hade koll på läget. Jag måste ha sett övertygande ut, vad vet jag!? Nåväl, jag kör väl på då de verkar gilla det jag gör. Och det känns ju skönt!

Under mötet bläddrades en hel del i våra almanackor. Och det var då jag upptäckte det fatala misstaget! Det lilla bokmärket som markerar aktuell vecka, hade av någon anledning inte flyttats till denna vecka, utan satt kvar på förra veckan... Helt plötsligt upptäckte jag att jag skulle göra en hel del saker den här veckan, istället för nästa! Fattar ni!?

Upptäckte till min fasa att jag ska jobba i Östersund imorgon och på fredag!? Jösses! Tur att jag var på kontoret och hann packa ihop inför besök och utställning. Flyg, hotell och flygtaxi var redan bokat sedan tidigare. Puh!

Undrar om cheferna fortfarande är lika övertygade om att jag har koll på läget!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar