lördag 6 februari 2010

Yes!!


Äntligen! Som jag längtat! Som jag räknat ner! I vår tideräkning och med de årstidsväxlingar vi har, så HATAR jag januari, februari och mars! Dessa månader borde bara tas bort ur vår almanacka! Grått, trist, slaskigt, deprimerade och riktigt förbaskat tråkiga månader!

Det enda som får oss att överleva denna depression är folkfesten alla har väntat på. Hallelulja! Melodifestivalen är igång! YES!! Detta får oss att överleva genom dessa pestiga månader. Helt plötsligt har vi tagit oss igenom de mörka månaderna och våren börjar komma med snödroppar, krokus och tussilago. Snart är det valborgsmässoafton!

Vår Melodifestivaltraditoin delar vi med våra grannar. Kvällen inleds med taktiksnack och lite vin. Vi lagar en god middag. Lite mer taktiksnack och sedan är det dags! Yes!

Delfinalen från Örnsköldsvik bjöd på ett lamt startfält. Vi tyckte allihop att Ola, Salem al Fakir, Linda Pritchard och Jessica Andersson skulle vidare. Jag ansåg att Ola och Salem skulle till Globen och Linda och Jessica till "Andra chansen". Men vad sjutton var Pain of Salvation och deras låt "Vägsalt"!? Usch! Programledarna hade kunnat vara mycket bättre! Jag saknar Petra Mede!

Hallelulja! Våren kommer att komma i år också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar