torsdag 18 februari 2010

Ute på vift!


Det kan man säga att jag är. Ensam och vilsen i Östersund! Vem hade anat detta igår!? Tänka att jag höll på att glömma denna resa!? Måste få till mina egna administrativa rutiner en aning. Fungerar inte almanackan, fungerar inget!

Flygresan gick bra! Lagom skak, lagom knak, äckligt te men vi överlevde! Jag har inga andra krav på ett flygbolag. Bara att överleva! Puh!

När vi landade var inte min taxi där. Killarna från samma taxibolag flackade nervöst med blickarna och satte igång att ringa en massa samtal. Under tiden som jag samlade ihop mitt bagage hade man dock hittat både min bil och chaufför. Bilen var OK men det var kanske inte chauffören. Han var halvblind och lite darrig. Han var väl mellan 70-80 år!? Arbetade definitivt på övertid! Han såg inte mycket, men verkade hitta bra ändå. Tro inte jag var nervös!? Inte efter en flygtur i ett propellerplan! Han kunde gärna varit en styckmördande psykopat som körde konstant i 130 km/tim. Jag hade varit "ko-lugn" ändå! (Var tvungen att sätta ett "-"! Det såg så konstigt ut...)

Kom till hotellet och checkade in. Gick upp till rummet för att slänga in väskorna. Det visade sig att rummet var allt annat än städat. Såg för dj-vligt ut. Pratade med en av städerskorna, som helt plötsligt började gråta!? Förstod att hon hade Mb Downs och förmodligen städade där på uppdrag av Samhall eller något liknande. Försökte förklara att jag absolut inte krävde att rummet skulle vara klart då jag faktiskt ankom på förmiddagen. Hoppas hon lugnade ner sig sedan... Ner i receptionen och slänga in väskorna i bagagerummet istället.

Iväg till det trevliga sjukhuset och en massa möten samt en workshop. Alltid lika roligt. Det är helt enkelt trevligare människor här uppe. Måste beror på den friska luften, vackra vidderna och utsikten över Frösön och Åreskutan!

Sedan till hotellet igen och ställa upp väskorna på rummet... Tror ni rummet var städat!? NOT!! Ner i receptionen igen och få ett nytt rum. Det nya rummet ligger precis bredvid ventilationstrumman. Har ni någonsin testat att bo bredvid en höfläkt!? Tinnitus är en barnlek jämfört med detta rum. Bad att få ytterligare ett annat rum och blev då hänvisad till ett rum som man höll på att renovera!? Fullt med limpistoler och målarpryttlar... Inte så bra intern kommunikation på det där hotellet, verkar det som... Inte så seriöst!

Jag har nu gått till apoteket och köpt öronproppar för att slippa höra den dj-vla fläkten. Stor reklamation väntar det lilla skithotellet! Ha!

Imorgon ska jag ha ett morgonmöte och sedan sticka iväg och träna. Det finns gudskelov ett viktminskingsinstitut här också. Allt för att bli av med de där pannkakorna jag åt till lunch!

Kali nichta!

PS Älgen!? Det fattar ni väl!? Älgen är Jämtlands landskapsdjur! Så nu vet ni det! Hepp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar