fredag 5 februari 2010

Livskvalitet


Vaknade faktiskt innan väckarklockan ringde!? Gick upp och "piffade" mig lite. Gick sedan ner och åt en skön frukost på hotellet. Sedan upp på rummet igen, packa det sista och checka ut från hotellet. Jag hade ett tidigt frukostmöte på det trevliga lilla sjukhuset. Frukostmöte betyder inte frukost för min del. Det betyder att jag talar och undervisar samtidigt som personalen får en välbehövlig frukost. Allt gick bra och alla verkade nöjda.

Igår satt jag på hotellet och jobbade fram till midnatt. Mailen gicks igenom och jag hann med att skriva en hel del. Därför var det med MYCKET gott samvete som jag tog en "håltimme" från mitt jobb idag. Det faktum att jag inte var åtkomlig då jag glömt mobiltelefonen hemma gjorde det hela mer njutbart!

Jag tog en sköööön promenad utmed havet och längs med ringmuren i Visby. Solen sken, havet låg spegelblankt och snön knarrade under skorna. Helt otroligt skönt. Samtidigt som jag promenerade hade jag skön musik i Ipoden. Detta är livskvalitet! Jag har ett toppenjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar