torsdag 25 februari 2010

Flanellskjorta


Nu har visst livet gått ett helt varv och jag är tillbaka på ruta ett. Är det utveckling? Känns lika meningslöst som "Gå direkt i fängelse, utan att passera Gå!"...

Under senare delen av sjuttiotalet och typ hela åttiotalet gick jag omkring i snygga och sköna flanellskjortor. Vet inte om de var speciellt inne då, eftersom jag inte har koll på sådana saker. Är ganska ointresserad av modetrender. Men jag gillade mina skjortor! Använde dem tills de formligen föll sönder. Hela min bekanskapskrets var mycket trött på mina rutiga mysskjortor!

Idag är det löning! Jag har inga kläder att ta på mig. Efter jag har gått ner i vikt passar inga av de kläder jag har i garderoben. Har varit lite ebb i kassan efter julhelgen och nu har vi dessutom bokat en resa... Men nu var jag ute och handlade lite till den nya "basgarderoben". Och gissa!? Hela den trendiga butiken är full av hederliga rutiga flanellskjortor! Yes! Nu kan jag vara trendig igen! Om jag nu någonsin varit trendig!?

Dessutom kommer de gamla jeansskjortorna tillbaka... Hallelulja för det gamla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar