måndag 1 mars 2010

Mååååndag


Nej! Jag ville inte upp imorse! Snöblandat regn och trist slaskig skitårstid är skäl nog att sova vidare! Men samhället måste fungera! Och det gör det uppenbarligen med en massa sura morgontrötta människor som går till jobbet i ottan...

Då frun jobbade kväll fick hon lämna på dagis. Mitt första kundbesök avbokade tidigt på grund av snöoväder. Detta gav mig en rätt lugn morgon med frukost med sonen. När frun och son gick till dagis kunde jag skrota runt i morgonrock och ta hand om kundsamtal och arbeta igenom mailen. Skönt!

Bokade en klippning vid lunchtid. Vi har ju semester nästa vecka och jag vill ju se schysst ut i backen. Man vill ju inte ha värsta "hjälmfrissan" på After Ski!? Eller hur!?

Ett par besök på eftermiddagen och sedan iväg till dagis för hämtning. Jag hade lovat sonen hämtning innan barnen från avdelningen flyttades till "stängningsavdelningen". Jag hann, gudskelov! Sonen har nämligen minne som en häst och är myyycket långsint. Det har han dessvärre efter mig...

Vi hade en mysig kväll tillsammans. Vi åt en massa morötter och russin framför Bolibompa. Jag lagade en middag bestående av rosmarinkryddad laxfilé i citronsås. Mycket gott! Detta skulle serveras tillsammans med kokt mandelpotatis. Man vet att man är rejält misslyckad i köket när man misslyckas med att koka potatis! Potatisen förvandlades helt plötsligen till flytande potatismjöl!? Nej, men hur det gick det till!? Tack gode gud för pulverpotatismos!

Kali nichta!


PS
Nu svimmade alla bloggare som fotar sina måltider, publicerar alla middagsrecept, skriver sina veckomatsedlar och redovisar alla sina långkok. Sorry! Jag älskar god, vällagad mat, gärna husmanskost. Men jag hatar att laga mat... Jag är helt enkelt inte road av det! Men kvällens middag blev god ändå! Fråga sonen om ni inte tror det!
DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar