tisdag 23 mars 2010

Stor finne!


Där sitter den! På näsan, precis i skarven mellan näsvingen och där kinden börjar. En sådan där "djuping". Ingen vanlig finne, inte. Utan en sådan där "underjording" som är omöjlig att klämma och gör hela ansiktet helt osymetriskt.

Perfekt timing! Idag stod jag på utställning hela dagen. Jag, mitt fejs, och min abnormt stora och mycket smärtande finne. Det finns dock ett "husknep" för att få bort finnar fort. Man baddar med koncentrerad Vademecum. Svider som attan, men gör resultat omgående! Det är sant! Testa själv, så får du se!

För många år sedan skulle jag ta foto till ett nytt pass. På den tiden gällde passet i tio år, så man ville ju se så bra ut som man kunde. Kvällen innan såg jag, och kände, en sådan där megastor underjordisk finne börja bre ut sig mitt på hakan. Så jag baddade med lite svidande Vademecum, för att få bort den begynnande vulkanen på min haka. Jag kom då på den geniala idén att blöta en liten kompress med Vademecum och tejpa fast den på min haka. Då skulle alla spår av den begynnande megafinnen försvinna innan passfotograferingen dagen därpå. Perfekt!

Under, typ, hela 80-talet hade jag därför ett pass med en andragradig brännskada, eller frätskada, på hela hakan...

Imorgon ska jag tala inför ett större sällskap samt leda en workshop. Kom ihåg: Ta det lugnt med Vademecum! Bättre en rodnad på näsan än ett köttsår på samma ställe. Lär dig av dina misstag! Åtminstånde en gång i livet...

Hinner inte skriva mer nu. Måste badda näsan lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar