måndag 8 mars 2010

Skidåkning

Utsikt från fönstret. Hela fjällmassivet...


Fyrtornet och släpvagnen! Nej, men det är jag och min "Koumbaros" i backen! Han är faktiskt kortare än mig, men inte så kort som det ser ut på bilden...



Gud vad det är härligt med snö, sol och skidåkning! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för ett par år sedan... Men nu tycker jag verkligen det!

Vi vaknade tidigt som sjutton. Käkade en rejäl frukost och begav oss sedan ut i backarna. Jag om min "Koumbaros" åkte i backarna, medan frun försökte få sonen att komma ihåg sina färdigheter från förra året. Hon fick kämpa rejält!

Hem för lite lunch innan vi kastade ut oss i backarna igen. På eftermiddagen hade sonen skidskola och fru och "Koumbaros" kunde åka lite störtlopp i värstingbackarna, medan jag åkte i backarna i närheten av skidskolan. Sonen hittade sina dolda färdigheter direkt. Gruppen avancerade snabbt från barnbacken till de stora backarna. Nästan så jag fick svårt att hänga med...

Vi åkte sedan alla tillsammans i hela systemet. Hann även med att besöka ett afterskiparty innan vi begav oss hemåt. Åt en god middag tillsammans. Sedan har vi spelat kort och druckit vin hela kvällen! Skönt och lugnt! Strax dags att sussa inför en ny dag i backarna...

Kali nichta!

1 kommentar:

  1. Ha, ha.....det ser ut som om du bär Peter på höften.....

    SvaraRadera