lördag 20 mars 2010

Familjen präktig


Den präktiga familjen!?


Familjen präktig bjöd på barnkalas idag. Ett riktigt präktigt barnkalas. Ett präktigt barnkalas hos familjen präktig. Ni fattar, va?

Man är så präktig att man inte kan sova länge på lördagsmorgonen och sedan äta en jättelång frukost. För att sedan gå och dra sig ett par timmar innan man masar sig ut. Detta även om det är en solig fantastisk dag utanför! (Nu svimmade alla de där präktiga morgonmänniskorna...) Man hinner även dricka ett par baljor te och lösa melodikrysset innan man tar sig an helgens begivenheter. Nej, detta är ingenting för familjen präktig!

Så därför sabbar man vår fina, lugna, sköna och mysiga lördagsmorgon genom att bjuda på barnkalas redan klockan 11!? Hallå!? Klockan 11 är ju ottan på lördagsmornar! Så är det bara! Alla andra är sjukt onormala. Precis som familjen präktig...

På sonens nya dagis verkar det vara tradition att man bjuder in alla dagiskompisarna på födelsedagskalas. Faktiskt väldigt trevligt! Även om jag bävar för att ha 14 dagisungar springande hemma när det är dags för sonens födelsedagskalas.

Kalaset blev dock toppenbra. Barnen fick komma utklädda om de ville. Sonen var utklädd till påskhare. Jag måste ge mig själv komplimanger för att jag lyckades så bra med sminkningen. Frun jobbar hela helgen och började redan klockan sex vilket, även det, är i ottan. Så jag hade ingen sminkrådgivare i närheten. På kalaset var även ett antal påskkärringar, en påskkyckling och två stycken "påsk-Spidermen". "Påsk-Spiderman" liknar dock vanliga Spiderman väldigt mycket!

Dessutom hade man visst en moster som trollade, en massa lekar och en skattjakt ute på gården. Hur i hela friden ska man kunna överträffa det? Vi kommer få hyra in ett tivoli och en cirkus till sonens kalas!? Fast jag kan ju alltid underhålla lite med mungiga!? Tror ni det skulle slå?

Ja, ja! Familjen präktig är riktigt trevliga människor! Kalaset var verkligen kalasbra! Jag förlåter dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar