lördag 4 december 2010

Lördagsmys!?

Mitt hotell i Östersund...

Nu är jag i Östersund igen! Staden som har ett dricksvatten fullt med elaka parasiter och stan full av, inte fullt så elaka, skidskyttemännsikor från hela världen. Det var inte lätt att få ett hotellrum här i staden den här helgen. Allt är fullbokat. Men jag lyckades få ett rum efter mycket om och med. Sist jag var här i staden hade jag lite otur med hotellet. Det här verkar inte vara något riktigt bra hotell, utan lite mer likt "Fawlty Towers". Sist gick det så här och så här... Jag skrev ett brev och reklamerade, utan att på något sätt kräva någon som helst kompensation. Och se, nu fanns det rum åt mig!? Det gäller att göra sig känd hos hotelledningen...

Nu har jag äntligen kom fram, efter att ha tillbringat åtta timmar i bilen. Jag har fått ett litet skitrum som ligger direkt ovanpå nattklubben. Jag varnades innan och har köpt öronproppar. Hoppas bara inte basgången blir så kraftig att rummet skakar. När jag kommer till rummet och ska jag gå på toaletten, då lossnar dörrhandtaget. Jag ser även att det finns gammal tandkräm kvar i handfaten. Det är riktigt ofräscht! Sedan höll jag på att stupa i en vattenpöl som rann ur det lilla kylskåpet i minibaren och när jag skulle dra för gardinerna så rasade ena gardinstången. Undvik detta hotell! Men jag fick en liten, liten fruktkorg. Det var snällt! Synd att jag fastar...

Så nu sitter jag ensam på ett hotell och kollar TV och sörplar egenlagad fastesoppa, gjord på vatten hemifrån, och dricker te. Kul lördagskväll! Eller inte...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar