lördag 4 december 2010

En riktig BLÄ-dag!

Sjuuuuk....

Vaknade av mitt förbannade ryggskott som gör ont så in i h-lvete! Nu har det dessutom lagts till lite snorighet och kli i halsen till lidandet. Jag kände mig både trött och yr när jag gick upp och fixade frukost till sonen. Jag och frun sörplade varsin soppa...

Insåg att jag måste komma iväg snabbt om jag ska slippa köra för mycket i mörkerkörning på väg upp till Jämtland. Så det var bara att skippa melodikrysset och sätta igång att packa väskan och lasta bilen med överlevnadsutrustning för alla eventualiteter, vattendunk, termos med varmvatten och så förstås själva utställningen som jag ska upp och visa.

Resan gick bra! Jag körde nästan i ett sträck. Jag gjorde ett litet stopp på Gävlebro och ett stopp längs landsvägskanten någonstans i Jämtland. Där vispade jag ihop min soppa och njöt av min goda mat. Jag tror jag var på en rastplats mellan Bräcke och Brunflo i Jämtland. Här var det helt beckmörkt. Hela himlen lystes upp av en fantastisk stjärnhimmel. Jag passade på att kissa i en snödriva. Det finns inget mäktigare än att kissa i ensamhet under en vacker stjärnhimmel! Det där är något som bara vi killar fattar... Sedan satt jag i mörkret i min bil och tog min soppa. Dieselvärmaren höll mig varm och jag njöt av vyn.

Nu är jag trött och ska bara lata mig. Fast det är lite svårt att koppla av till diskodunket som vibrerar i mitt rum. Jag får nog sova med lugn musik i min Ipod...

BLÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar