måndag 13 december 2010

Ingen "tajming" alls idag...






Nej, det gick inte bra idag... Jag vaknade och stirrade upp in taket imorse. Vi har en väckarklocka som projiserar siffror i taket ovanför sängen. Stora siffror som till och med närsynta jag kan se...

Då såg jag att klockan var 07.45. Vad bra, tänkte jag. Då kan vi sova en kvart till... Men, NEJ, det kunde vi inte! 07.45 var det klockslag som det var samling i skolan. Shit! Jag skrek till sonen och på något sätt stod han i givakt bredvid sängen. På vägen upp hade han tagit av sig sin pyjamas. Han ar mycket duktig, den lilla sonen, när det gäller...Jag trädde på honom alla kläderna och sedan sprang vi till skolan. Ingen frukost fick han, ingen tandborstning, ingenting... Jag är en dålig far!

Som vi sprang! När vi kom till skolan stod alla klasserna redo för att marschera mot Katarina Kyrka. (Den vackraste kyrkan i Stockholm!) Årskurs sex höll facklorna! Polisesrkorten var några minuter försenade. De hade väl annat att göra med "terroristsjälvbombare" i Stockholm.

Det var ju skönt för oss. Vi hann till uppställningen i fackeltåget. Fröknarna välkomnade oss och sonen ställde sig i kön. Polisen kom och eskorterade hela skolan till Katarina kyrka. Årskurs sex höll i fackeltåget och årskurs fem höll i luciafirandet i kyrkan. Jag smög mig med fackeltåget och myglade mig in i kyrkan... De var bedårande! Jag gillar luciafirande!

Sedan dess har jag varit en kvart för sen i hjärnan hela dagen idag... Puh! Det var en skitdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar