söndag 12 december 2010

Tredje advent

Tre ljus tänt...

Det har varit en djävla skithelg! Precis som förra helgen då jag jobbade hela tiden! Jag är nu trött, sur och butter! Skit, skit, skit! Jag behöver lite egen tid. Tid att tala med vuxna människor, intellektuella samtal, givande samtal...

Mitt liv känns just nu mycket begränsat! Jag jobbar, stressar hem, hämtar i skolan, fixar middag, nattning och sedan hinna jobba lite till... Frun däremot jobbar ju lite mer oregelbundet. Visst hon jobbar sena kvällar ibland, tidiga morgnar ibland och helger ibland. Men hon har då lediga vardagar ibland och en massa lediga förmiddagar. Det är då hon sitter och fikar i timmar med väninnor, har lunchträffar med kompisar och går på bio. När jag påtalade min brist på normalt socialt umgänge med vuxna människor, min brist på kulturella aktiviteter typ en teaterföreställning, utställning eller bio så fick jag absolut inget gehör. Hon tyckte jag fick en massa tid för mig själv förra helgen när jag bilade upp till Jämtland i min ensamhet!? När jag försökte förklara att det rörde sig om jobb fattade hon ingenting... Jag tror jag får skicka grannfrun på henne! Hon kan kanske förklara då hon har samma situation som jag. Skiftarbetande make och ingen egentid...

Helgen var, som sagt, skit! Sonen spydde i fredags och mådde skit hela helgen. Jag var gräsänkling, eftersom frun drog till Skåne och hade kul med väninnorna. Det var henne väl unnat! Men lite förståelse från hennes sida hade ändå suttit fint! Fattar ni!? Jag var inspärrad och fick kämpa för att komma utanför dörren. Bylta på stackars lilla darriga sjuka sonen en massa kläder för att sedan släpa honom till Konsum för att köpa in lite nödvändiga basvaror. Sedan bära varorna och sjuk liten tung son (24 kilo!) hem på halkiga gator. Djävla slit!

Vädret verkade vara fint, men jag såg det bara genom fönstret. Inspärrad med "fotbojan" En hel helg, efter att ha arbetat två veckor i sträck! Inte kul alls! Men vad fan! Jag hade ju min "egentid" i bilen när jag körde som en galning mellan Stockholm-Jämtland-Västernorrland. Vilken lyx!?

Sonen mår lite bättre. Vi kunde gå till simskolan ikväll. Hoppas han kan vara med på luciafirandet i skolan. Det är fackeltåg till Katarina kyrka och där är det luciafirande. Det lär bli stämningsfullt! Nu måste jag snart sova. Det är jag som lämnar i skolan klockan 07.45 eftersom frun jobbar tidigt...

Ge mig lite vuxentid!!!

Fotboja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar