måndag 6 december 2010

Jämtland

Frösön och Oviksfjällen...

På söndagen jobbade jag i Östersund. Jag var på ett möte ute på Frösön. De bjöds på julbord, men jag sörplade bara lite te. Det var lite trist, men jag måste beundra mig själv för mig starka karaktär och vilja. Jag kunde ju lika gärna börjat käka all den där goda julmaten, fått tarmvred och lämnat mötet i ambulans. Det skulle folk minnas... Min farmor är ju faktiskt född på Frösön. Hon har ju varit död sedan länge. Men faktum var att jag träffade en kvinna som bott granne med mina släktingar på farmors sida. Liten värld, vad!? Så jag hann med lite släktforskning och känner att jag måste ringa och stämma av med faster.

Vinterdagen var fantastiskt vacker, rent av sagolikt vacker! Och jämtarna är så himla trevliga! Jag gillar att åka runt i landet och träffa en massa trevliga människor. Det är också kul att alla landskap har sin egen karaktär i lynne och fason. Sverige är verkligen ett avlångt land!

Mötet drog ut på tiden då vi kom igång med allsång och sjöng alla julsånger. Jag kom iväg alldeles för sent och kom fram till Sundsvall mycket sent på kvällen. Tog lite soppa och stupade i säng direkt. Skönt att sova i ett riktigt hotellrum, där man kan dricka kranvatten.

Idag var det ett tidigt möte i Sundsvall. Sedan kom jag på att jag inte hunnit färdigt med rapporten som skulle skickats in i fredags. Jag gjorde det sista i bilen. Tack gode gud för dieselvärmare! Sedan var det "sulan i botten" för att hinna hem i tid till hämtning i skolan. Jag körde nonstop sånär på en två minuters kiss- och soppapaus någonstans utanför Gävle. (Alltså soppa till mig inte tanka bilen...)

Borta bra, men hemma bäst! Nu är det dags för sängen... Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar