onsdag 1 december 2010

Hoppsan! Glömde...

Nödproviant, pizza Vesuvio...


Ingen kan säga att man blir speciellt smart av att fasta! Jag är nu inne på dag nio, och det går faktiskt bättre än jag trodde. Visst är jag sugen på att äta, men jag är inte konstant hungrig och jag har inte haft någon huvudvärk. Perfekt! Men visst har jag märkt att jag blivit lite trög (trögare?) i huvudet...

Idag var jag och handlade på Konsum. Jag handlade lite dagligvaror som vi behöver hemma. Det blir ju inte så mycket mat som handlas numer. Men det behövs ju alltid lite basvaror som mjölk, kattmat (är väl en basvara!?), diskmedel och lite annat. När jag gick från affären, mot skolan, så kände jag mig rätt nöjd eftersom jag för en gångs skull verkade ha kommit ihåg allt som skulle inhandlas.

Det var när jag hämtade sonen på skolan och fick frågan; "Var blir det till middag, pappa?", som jag kom på det! Jag glömde köpa mat till mitt barn! Jag kom ihåg mat till katterna men glömde köpa mat till mitt enda barn!? Jag är en dålig far!

På vägen hem beställde jag en pizza till sonen. Han blev inte ledsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar