tisdag 30 november 2010

Mera om glasögon

Arthur Miller, författare...

Att få nya glasögon verkar liksom förändra hela ens personlighet. I alla fall för omgivningen. Utifrån mitt perspektiv ser jag ju likadan ut. Om jag inte råkar passera förbi en spegel... Jag har inte vant mig vid det progressiva glasögonen och tycker inte riktigt att de fungerar. Jag får hålla huvudet i konstiga ställningar för att kunna läsa och skriva. Men jag ska inte klaga ännu. Jag måste vänja mig i minst en vecka.


Omgivningen har haft olika omdömen. Här är några. Jag ser ut som;
  • En idéhistoriker och kulturvetare som recenserar feministisk litteratur i "Kulturkvarten" i P1
  • En arkivarie på Dansmuseét
  • Athur Miller (Wow! Han var ju gift med Marylin Monroe...)
  • Ett nyhetsankare på Kulturnyheterna
  • En bibliotekarie på Lunds Universitet (Varför just Lund!?)
  • Harold Lloyd
  •  En bokmal
  • En psykoterapeut
  • En klok och intellektuell gubbe (Kunde man inte byta ur "gubbe" mot "snubbe"!?)
Eller som frun sade: "Herregud!? Ja, jag säger ingenting..."
Tack, älskling!

 Harold Lloyd, stumfilmskomiker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar