söndag 7 november 2010

Solig söndag!



Stora Blecktornsparken...


Strålande vacker, kall och solig söndag! Efter en god frukost med nybakade scones begav vi oss ut i solen. Vi gick till favoritparken i grannskapet. Här finns en massa djur, gungor, rutchkanor, korvgrillning och bästa av allt en massa yta att springa av sig på. Ja alltså inte vi vuxna! Utan för sonen och sonens väninna och före detta dagispolare.

Vi föräldrar satt i solen och fikade och snackade om dit och datt. Sedan var det dags för frun att ge sig av till jobbet. Men innan hon började tänkte hon ta sin dagliga "power-walk", eller rask promenad, som jag kallar det... På något sätt fick hon med sig dagiskompisens pappa på promenaden. Jag hann inte varna honom att "power-walk" verkligen innebär "styrke-gång". Hon pinnar på fort min fru! Och det blev han nog varse om...

Vi andra var kvar i parken en stund till. Men så fort solen började sänka sig lite blev det isande kallt. Sonen blev hembjuden till dagiskompisen på bullbak, vilket var perfekt för mig. Då hann jag handla middag och plocka lite hemma.

Resterande kvällen tog vi det lugnt och kollade på "The last Bounce" på SVT Play. Dansgruppen Bounce sista föreställning i Globen. Wow! Vilken föreställning! Kolla själv här! (Vet inte hur länge den ligger kvar där...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar