lördag 27 november 2010

Fixat och klart!

Adventsfrid...


Frun gick upp i ottan för att gå till jobbet. Jag och sonen sov vidare. Vi vaknade och tog lite frukost. Med betoning på liten för mig. Fjärde dagen på fastan och jag slurpade i mig ytterligare lite soppa, drack en balja te och avslutade måltiden med ett glas vatten. Mmm! Men faktum är att jag känner mig mätt!?

Sedan löste jag dagens melodikryss medan sonen spelade lite på Wii. Dagens kryss var faktiskt riktigt svårt! Man behöver vara ett par personer som löser det hela tillsammans. Frågorna är inom så många olika områden och inom olika tidsepoker. Det tog lite tid innan jag fick ihop allt. Jag hade lyckats förväxla placeringen på två ord i en dubbelfråga vilket rörde till det rejält! Nästa vecka vinner jag!

Tiden blev knapp och vi fick springa till tennisskolan, bara för att upptäcka att vi glömt tennisskorna hemma. Typiskt! Vi gick genast över till "plan B" vilket var snowracer i Stora Blecktornsparken. Snabbt hem och bylta på sig en massa kläder och ner till parken. Och där var ju hela kompisgänget. Premiär i pulkabacken.

Stelfrusna kom vi hem och käkade en sen lunch innan det var dags för sonen att gå på kalas. Jag gillar folk som lägger kalas på sen eftermiddag och dessutom bjuder barnen på mat. Under tiden hann jag handla lite och pynta det sista. Sonen kom hem mätt och glad efter en fest fylld med en massa aktiviteter och glada upptåg.

Nu tindrar ljusslingorna på balkongen och franska fönstret och adventsstjärnorna är uppsatta i alla fönster. Ljusstakar och adventskalendrar är uppsatta. Nu är det advent och det lackar mot jul. Det gillar vi! Vore gott med lite glögg, men det får vänta ett tag. Jag tar ytterligare en kopp te istället och njuter av julstämningen som förstärks av min ihopknåpade jullista på Spotify. Imorgon ska jag och sonen till Katarina kyrka på adventskonsert. Frun måste dessvärre jobba kvällspass...


Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevare dem på färden.



Nej, jag har inte blivit religiös på äldre dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar