måndag 1 november 2010

Gavloe? Gävloa? Gävle!



Här bor jag...


Vaknade med sonen sovande bredvid mig och en liten Morris spinnande på min kudde. Mysigt! Det hade naturligtvis varit mysigare om frun legat bredvid mig, men hon började jobba redan i ottan så hon var redan på jobbet...

Full rulle på jobbet idag. Värre än vanligt, faktiskt! Men det gick bra ändå... Sedan in en sväng till kontoret och packa bilen med en massa material och en utställning. Nu är jag i Gävle! Staden som alltid doftar! Antingen "himmel" eller "helvete". Himmen är om vinden ligger från Gevalias kaffterosteri. Helvete om vinden ligger från Skutskärsverken. Det luktar nämligen skit! Jag lärde mig redan i skolan att "sulfit luktar skit, sulfat luktar mat". Skutskär är sulfit! Och just nu luktar Gävle skit...

Jag bor på hotell! Jag har blivit inkvarterad på ett handikapprum. Dörrarna är extra breda, toaletten är förhöjd, det finns larmknappar överallt. Men det bästa av allt är sängen! Den är "höjd-och-sänkbar". Just nu är jag högt uppe... men åker ner.... hejja! Sedan kan man höja huvudet och benen. Nu ligger/sitter jag i "hjärtsängsläge", men nu ligger jag med huvudet ner och benen upp, hepp, nu är huvudet upp och benen upp!? Hoppla, vad kul!

Det är väl så kul man kan ha i Gävle!? Imorgon drar jag till Sundsvall! Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar