torsdag 4 november 2010

Jag älskar mitt Söder!



Hur många alternativ som helst...


Torsdagskvällar är nog de värsta på hela veckan! Man är trött och utarbetad, men har ändå en hel arbetsdag framför sig. En arbetsdag då man helst ska hinna med allt som släpat efter i veckan. Fredagskvällen är bättre eftersom man kan koppla av på ett annat sätt när helgen ligger framför en.

Hem sent från jobbet. Sprang och handlade lite basvaror på Konsum. Meningen var att jag skulle handla lite mat och sedan springa hem och svänga ihop en middag. Frun och sonen hade precis kommit hem. De var också trötta denna mörka torsdagskväll. Jag insåg att middagen inte kommer bli klar i tid och att vi alla förmodligen kommer att dö av hypoglykemi innan maten står på bordet....

Så på väg hem från Konsum ringde jag pizzerian och beställde mat till sonen, och sedan till thaikiosken och beställde mat åt mig och frun. Tio minuter senare hade vi varm och god mat på middagsbordet. Jag hade dessutom en del rikskuponger kvar från förra månaden så käket blev ju praktiskt taget gratis! Eller hur!?

Bara här i kvarteret har vi två pizzerior, en thairestaurang, en indisk restaurang, två cafeér och så den där "lunchrestaurangen" som jag tjatar om hela tiden. Den där med en massa god mat och "lunch" mellan klockan 11-21... Och så har vi ju thaikiosken på andra sidan gatan, väldens bästa korvkiosk i kvarteret bredvid och naturligtvis grekrestaurangen där vi brukar köpa hem riktigt god taramosalata när vi vill lyxa till det. Och nu ska det öppna en wok- och sushirestaurang i huset bredvid. Yes!

Jag älskar mitt Söder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar