söndag 21 november 2010

Kulturella killar!


Stockholms Stadsmuseum


I fredags hade vi lite vänner hemma på "afterwork". Trevligt umgänge med lite pizza och vin.

Lördagen var slö och avkopplande. Vi gjorde inte ett skrutt på hela dagen. Dessutom var ju vädret så urtrist så man gick inte ut i onödan. Frun och sonen var ute en sväng på förmiddagen då det var sonens tennisskola.

Så idag har vi skärpt till oss lite. Frun jobbar och jag och sonen har varit ute på stan hela dagen. Då vädret fortfarande är skrutt passar det ju alldeles utmärkt att gå på museum. Vi tillbringade många timmar på Stockholms Stadsmuseum. Vi tittade på tavlor, bilder och modeller. Det slog mig att jag kunde en hel del om min stads historia. Jag berättade om allt från palatset Makalös och slottet Tre Kronor som båda brann ner, dock inte samtidigt, till häxprocesserna på Söder. Det var riktigt kul. Sonen åt pannkakor till lunch och jag tog en god fiskgryta. Men varför ska alla som arbetar på museirestauranger vara så trista och snorkiga!? Med de priser de tar kunde de ju kosta på sig ett litet leende...

På kvällen var det simskola på Eriksdalsbadet. Sonen är bäst! Den lilla 6-åringen simmar bättre än mellanstadiekillarna i samma grupp. Det känns stort!

Imorgon är det måndag! Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar