onsdag 3 november 2010

Andas ut, andas in....



Ungefär så här var det... Nästan... Kändes i alla fall så...


Inte kom jag hem i tid! Nej, det var det inte tal om! Ingen familjemiddag alls efter att ha jobbar ute på vägarna i dagarna tre! Jag är inte bitter! Nehej!!

Jag kom inåt stan vid helt felpunkt och i helt fel rikting. Man ska inte komma in norrifrån under rusningstid! Uppenbarligen har man stängt av avfarten till Klarastrandsleden vid Norra länken. Detta resulterade i snigelköer ända från Arlanda och in till stan. Så småningom kom jag av motorvägen och svängde upp på Kungsholmen för vidare färd mot Södermalm. Kom i sista sekund på att jag har dubbdäck och fick göra en livsfarling u-sväng vid Hornstull för att komma tillbaka och ner på Söder Mälarstrand och krångla mig hemåt... Man får ju inte köra på Hornsgatan med dubbdäck.

Nu har jag ätit god kalops och har en skön kväll med familjen och katterna. Hemma är bäst! Så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar