måndag 8 november 2010

Brillor



Oscar Magnusson, minsann...




Jag har fått svårt att se! Min oförskämda optiker säger att jag håller på att bli gammal!? Så nu har jag bytt till en hövligare optiker. Så det så!

Idag var jag på synundersökning. Både för glasögon och linser. Jodå, styrkan hade ändrats lite, så det var bra att justera mina recept. Nya linser beställdes på direkten. Det verkar vara dags för proggresiva glasögon. Jag undersöktes mycket noggrannt av den nya, trevliga, optikern. Bland annat fick jag bli filmad av en kamera samtidigt som jag vände och vred på huvudet. Man kartlade mina ögonrörelser. Väldigt "high-tech", som det heter på utrikiska. Så avancerad apparat att det behövdes tre personer att förstå sig på den. Eller så tyckte de bara att jag var en otroligt trevlig kund, och de ville alla svärma runt om mig. Så var det nog! Därefter gick vi ut i butiken och kollade på glasögonbågar.

Men var kul! 80-talet är tillbaka! Det kanske alla redan vet, men för mig var det en glad nyhet. Runda glasögon är det som gäller! Som jag gillade mina "komunistbrillor"! På den tiden jobbade jag inom kultursektorn och då var det högsta mode! Man ser så intellektuell ut i runda glasögon! Det kan jag behöva!

Jag fastnade direkt för ett par bågar designade av Oscar Magnusson. Ni vet, han som nästan är kunglig. Men oj, vad dyra de var!? Expediten visade mig ett par billigare som såg nästan likadana ut. Det var ett par Gucci! Gucci billigare än Oscar Magnusson!? Det måste gå bra för Oscar...

Det fick bli Oscar! De var snyggare! Frun kommer däremot att få "dåndimpen" när hon ser dem! Det kan hon ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar